FANDOM

Рыфтен паўстаў на шляху гандлёвых караванаў і вандроўнікаў, якія скіроўваліся ў Морраўінд і назад. За кошт выгаднага месцавання на транспартавых струменях, спрыяльных умоў для земляробства і багатага рыбай возера Хонрык, горад хутка разросся. На рынку Рыфтэна можна было знайсці тавары з усяго Тамрыэля, што таксама прыцягвала асаднікаў.

У 13 годзе 3 эры, у Рыфтен разам са сваім каханкам збегла Барэнзія (у веку 16 гадоў), кіруючыся ў Морраўінд пасля спасылкі ў Скайрым.

У Рыфтоне яны пачуваліся ў бяспецы, бо ён быў досыць блізка да мяжы Морраўінда, каб выгляд цёмнага эльфа нікога не дзівіў.
— Біяграфія Барэнзіі, тым 1

Ёсць непацверджаныя звесткі, што ў Рыфтэне Барэнзія далучылася да Гільдыі Зладзеяў. Пасля перыяду падарожжаў, любосных прыгод і сумнеўных прадпрыемстваў Барэнзія была знойдзена ў Рыфтэне генералам Сіммахом і адпраўлена ў Імперскі горад.

У 98 годзе 4 эры Хасгунн Скрыжаваныя Кінжалы робіцца ярлам Рыфтэна пасля гвалтоўнай смерці папярэдніка. Падвышэнне падаткаў і каменданцкая гадзіна апускаюць горад у бездань беднаты.

У 129 годзе 4 эры народ Рыфтэна паўстае супраць вышэйзгаданага карумпаванага ярла. Яго палац спальваюць разам з гаспадаром. З прычыны шырання агню вялікая частка горада знішчана.

Прыблізна да 4E 134 году Рыфтен адноўлены.

У 4Э 98, сярод запанавалага з-за Пустых начэй замяшання, Хасгунн Скрыжаваныя Кінжалы стаў новым ярлам пасля таго, як яго папярэдніка забілі. Нягледзячы на тое што шмат хто лічыў Хасгунна наўпрост датычным да забойства і вуліцы Рыфтэна скалыналі крыкі пратэсту, ярл заняў трон і неадкладна заняўся ўмацаваннем свайго становішча. З дапамогай гарадской варты ён расчысціў вуліцы ад пратэстоўцаў і ўвёў каменданцкую гадзіну. Кожнага, хто парушаў каменданцкую гадзіну, неадкладна адпраўлялі ў турму без кожнага выніку, а ў выпадку рэцыдыву каралі смерцю.
Звыш 40 гадоў Хасгунн правілаў Рыфтэнам жалезнай рукой і чорнай воляй. Ён абклаў нечуванымі падаткамі сваіх падданых і гандляроў, якія жадаюць прадаваць свой тавар у сценах горада. Вялікую частку сабранага золата Хасгунн пакідаў сабе і скарыстаў на пабудову масіўнага драўлянага замка з неапраўдана раскошным унутраным адстроем. На пабудову замка пайшло сем гадоў, і ў выніку ён стаў навочным напамінкам пра прыгнёт народа, заслужыўшы мянушку Капрыз Хасгунна. Да канца яго кіравання вуліцы Рыфтэна танулі ў адкідах, а жыхары пакутавалі ад хвароб і голаду.
І вось у 4Э 129 цярплівасці народа прыйшоў канец. Сваёй колькасцю яны змаглі адкінуць гарадскую варту на час, патрэбны для таго, каб падпаліць Капрыз Хасгунна заадно з прагным ярлам. Потым баі аднавіліся, а агонь тымчасам вольна шырыўся па горадзе. Да раніцы перамога апынулася за народам, але цана яе была вялікая. Вялікая частка горада ляжала ў развалінах, шмат хто загінуў.
Прайшло пяць гадоў, перш чым Рыфтен змаглі адбудаваць у выглядзе горада паменш, які мы цяпер і бачны. І хоць з той пары прайшло звыш пяцідзесяці гадоў, да канца яму пакуль што не атрымалася акрыяць. Некаторыя мяркуюць, што таго росквіту, які ён выпрабоўваў напачатку Чацвёртай эры, гораду ўжо не дасягнуць, але ёсць яшчэ нешматлікія, каго не пакідае надзея на тое, што Рыфтен паўстане з попелу і зноў стане цэнтрам гандлю.

— Пра Скрыжаваныя кінжалы

Гл. таксама Edit