Wikia

Aslanden
Ashlands Region
De Aslanden uit The Elder Scrolls III: Morrowind
The Ashlands
Kaart van de Aslanden
Basisinformatie
Naam Aslanden
Spel The Elder Scrolls III: Morrowind
Provincie Morrowind
Regio
Type Regio
Hoofdstad [[]]
Heerser
Gildes
Metagegevens
Locatie-ID

De Aslanden is een van de negen regio's op het eiland Vvardenfell. De Aslanden staan te boek als een dor en onherbergzaam gebied dat een serieuze uitdaging vormt voor zelfs de meest doorgewinterde avonturier. De zetel van Huis Redoran, Ald'Ruhn, is een van de weinige grote nederzettingen in het gebied.

Het desolate karakter van de Aslanden is te danken aan de Rode Berg, een as-spuwende vulkaan die het hart van Vvardenfell vormt. Voorafgaand aan de gebeurtenissen van The Elder Scrolls III: Morrowind heerste hier ook Het Bederf, wat reizen in de regio nog moeilijker maakte. Een magische omheining (de Geesteomheining) werd in deze periode opgezet door de goden van het Tribunaal om de verdere verspreiding van Het Bederf tegen te gaan. De omheining vormt de grens tussen de Aslanden en de Rode Berg.

Afgezien van Ald'Ruhn is het gebied nagenoeg onbewoond. De Urshilaku-stam (een van de Aslanderstammen) hadden ten tijde van het Derde Tijdperk een aan de noordkust gelegen kamp. Ook bestond er destijds een mijnkolonie genaamd Maar Gan, welke geëxploiteerd werd door Huis Redoran.

LocatiesEdit

DorpenEdit

KampenEdit

Voorvaderlijke tombesEdit

WaterenEdit

GrottenEdit

Daedrische RuïnesEdit

Dwemer RuïnesEdit

FortenEdit

HerkenningspuntenEdit

MijnenEdit

SchepenEdit

TorensEdit

PersonagesEdit

VerschijningenEdit