Elder Scrolls Wiki
Advertisement
Seyda Neen
Seyda Neen ESO Promo Screenshot (1).jpg
Seyda Neen in The Elder Scrolls Online
Seyda Neen - Map - Morrowind.png
Locatie van Seyda Neen in The Elder Scrolls III: Morrowind
Basisinformatie
Naam Seyda Neen
Spel The Elder Scrolls III: Morrowind
Provincie [[]]
Regio Bittere Kust
Type Dorp
Hoofdstad [[]]
Heerser
Gildes
Metagegevens
Locatie-ID

Seyda Neen was een havenstadje en gevangeniskolonie gelegen aan de zuidwestkust van Vvardenfell. Seyda Neen werd ook wel de 'Poort tot Vvardenfell' genoemd. Het lag in het grensgebied tussen de Bittere Kust en de Ascadische Eilanden. Het dorp werd grotendeels opgezet door de Goudkusthandelscompagnie in de jaren voorafgaand aan de Drie Banieren Oorlog, medio Tweede Tijdperk. Desondanks is het vanaf het begin in handen van Huis Hlaalu geweest.

In het Derde Tijdperk werd Seyda Neen nog altijd bestuurd door Huize Hlaalu, maar het Keizerlijke Legioen was destijds verantwoordelijk voor de havenbewaking. Er woonden in deze tijd niet veel mensen in de kolonie, maar het was wel een geliefde stop onder Keizerlijken die van en naar Vvardenfell reisden. De 'Grote Faros' van Seyda Neen, een unieke vuurtoren gebouwd rond de monding van de baai, was ook zeer bekend onder zeelieden die over de Binnenzee voeren. De meeste bezoekers moesten zich eerst aanmelden bij het Volkstellings- en Belastingkantoor van de Keizerlijke kustwacht. De Keizerlijken gebruikten de haven als bevoorradingspunt voor de strijd tegen smokkelaars en piraten langs de Bittere Kust. Een Siltstapper-dienst bood handige reisverbindingen aan naar plaatsen als Gnisis, Balmora, Suran en Vivec-Stad.

Sinds het Rode Jaar (4E 5) is er niets meer bekend over het lot van Seyda Neen. Aangezien de vulkaanuitbarsting nagenoeg heel Vvardenfell en een groot deel van Morrowind heeft verwoest en het dorp op een steenworp afstand van Vivec-Stad lag, wordt algemeen aangenomen dat er niets meer van de nederzetting over is.

Advertisement