FANDOM

Śmiertelna zaraza – poważna choroba, która dotyka ludzi i zwierzęta. Zaraza jest istotną częścią zdarzeń z The Elder Scrolls III: Morrowind, jako jeden z głównych problemów.

Zaraza jest emitowana z Czerwonej Góry w formie popielnych burz. Są to czerwone burze piaskowe, które przenoszą zarazę. Ze względu na ryzyko zachorowania oraz agresywne istoty, mieszkańcy często sprzeciwiają się podróżowaniu podczas popielnej burzy.

Objawy Edytuj

Objawy śmiertelnej zarazy zmieniają się w zależności od chorującej osoby. Ludzie stają się słabsi. Rożne odmiany zarazy zmniejszają takie atrybuty jak siła i zręczność. Istoty z Morrowind też mogą zostać dotknięte chorobą. Często stają się wytrzymalsze i silniejsze niż ich zdrowe odpowiedniki. Zaraza powoduje też niezwykła agresję w przypadku pokojowych istot, takich jak kwama.

Pochodzenie i likwidacja Edytuj

Śmiertelna zaraza (razem ze spaczeniem) została stworzona przez Dagotha Ura, głównego przeciwnika w grze. Według niego zaraza była używana do nawracania mieszkańców Morrowind na kult Szóstego Rodu. Kiedy Dagoth Ur przebywał w dwemerskich ruinach w sercu Czerwonej Góry, zaraza rozprzestrzeniała się przez popielne burze. Nerevaryjczyk, wcielenie starożytnego wojownika, Nerevara, zabija Dagotha Ura, likwidując w ten sposób źródło zarazy. Czerwone burze tracą swój kolor, stając się ponownie zwykłymi popielnymi burzami. Choć zaraza zostaje zlikwidowana, kilka zarażonych istot przeżywa i można je znaleźć rozsianych po Vvardenfell.