FANDOM

To jest artykuł z gry, więcej informacji znajduje się w artykule o Lore.

Alduin (D-Z. Pożeracz Światów) – norski bóg pod postacią smoka. Główny przeciwnik w grze i końcowy boss głównej linii fabularnej.

Wątek główny Edytuj

Zerwane kajdany Edytuj

Po raz pierwszy Alduin atakuje miasto Helgen, doszczętnie je rujnując. W ogólnym zamieszaniu uciekają więźniowie, w tym Ostatnie Smocze Dziecię.

Ostrze w ciemnościach Edytuj

Ich drugie spotkanie odbywa się według zadań wątku głównego, nieopodal Gajkyne, gdzie Alduin wskrzesza innego smoka. Wtedy odlatuje bez walki, a przywrócony do życia smok atakuje Smocze Dziecię.

Zguba Alduina Edytuj

Pierwsze starcie z Alduinem odbywa się na szczycie Gardła Świata, po nauczeniu się Smokogrzmotu. Pokonany Alduin odlatuje wtedy w nieznane.

Zabójca Smoków Edytuj

Udając się do Sovngardu, protagonista spotyka norskich bohaterów, Ysgramora, Jurgena Wiatrowładnego, Olafa Jednookiego oraz trzech zmarłych bohaterów, którzy walczyli onegdaj z Alduinem. Razem z nimi Dovahkiin używa Krzyku Czyste Niebiosa, który rozwiewa mgłę Pożeracza Światów i odsłania go. Wtedy po raz ostatni toczy się walka z Alduinem, w której Dovahkiin go pokonuje, a smok rozpada się na części.

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas podróży po mapie można się natknąć na smocze grobowce. Czasem można natknąć się przy nich Alduina, wskrzeszającego smoka.
  • To jedyny smok, który po pokonaniu przez Dovahkiina nie oddaje mu swojej duszy;
  • Mimo że Alduin jest przedstawiany jako najsilniejszy smok, to w grze silniejszymi od niego są Legendarne smoki.

Galeria Edytuj