FANDOM

Admirał Amiel Richton (2E 816 - 2E 864) – tymczasowy gubernator Stros M'kai, zmarł z ręki redgardzkich rebeliantów. Dotycząca go ballada - „Bold Admiral Richton” jest popularną piosenką śpiewaną w karczmach[1].

Charakterystyka Edytuj

Amiel Richton jest człowiekiem bezwzględnym i okrutnym, nie obawia się mordować, nie tylko swoich przeciwników, ale i ich nieingerujących w jego sprawy popleczników. Uważa się go za człowieka inteligentnego i wprawionego w intrygach oraz taktyce, cechy, którym niewątpliwie zawdzięczał swe liczne awanse. Jest lojalnym sługą cesarza Tibera Septima, ale na ile to wynika z samego oddania, a nie z wygody, jest jego tajemnicą. Lubi odgrywać rolę tego bardziej kulturalnego, nauczającego prymitywnych ludzi. Mimo że nie stosuje się do zasad kodeksu honorowego, wytyka on go jego przeciwnikom jako gwarancję przetrwania.

Historia Edytuj

Amiel Richton był oddanym sługą Cesarstwa przez prawie całe swe życie. W rzeczy samej, rozpoczął swą posługę pod rządami Cuhlecaina, tak zwanego "Cesarza Zerowego", który położył fundamenty pod odrodzone imperium jednocząc Cyrodiil, które po raz pierwszy stawało na nogi od czasów starego Cesarstwa Cyrodu. Richtonowie są mniejszym domem szlacheckim na zachodzie Colovii, koło Strid, którzy wspierali Cuhlecaina w jego roszczeniach do Rubinowego Tronu. Amiel wyróżnił siebie pośród żołnierzy, gdy jeszcze jako chłopiec stał się kapitanem w nowo powstałej, Nowej Zachodniej Marynarce[2] podczas kampanii przeciwko piratom morza Abeceańskeigo.

Richton szybko piął się w rangach, dowodząc szwadronem w bitwie pod Bjoulsae, gdzie siła morska Wayrest została zmiażdżona w niespodziewanym ataku przeprowadzonym o brzasku poranka. Zastąpił dotychczasowego Admirała Vasi Hadracha, gdy ten zginął z rąk Pograniczników, w burdelu w Daggerfall. Koronującym go osiągnięciem było poprowadzenie marynarki, podczas inwazji na Hammerfell, gdy odniósł on zwycięstwo nad flotą księcia A'tora w bitwie w zatoce Hunding[3].

Bitwa miała miejsce u wybrzeży Stros M'kai, gdzie flota Przodków wraz z cesarską marynarką czekała na powrót floty księcia. Mimo przewagi liczebnej nad wojskami Korony, statki Richtona nie dawały jej rady, gdy admirał dostrzegł możliwość przegranej, zawezwał użyczonego przez samego cesarza, smoka Nafaalilargusa. Jego płomienie prędko przechyliły szanse zwycięstwa, niszcząc flotę przeciwnika, jednak płomienie na okręcie flagowym z księciem na pokładzie zaczęły magicznie przygasać, prawdopodobnie za sprawą nadwornego maga, Voy. Wtedy to w wojnie przydał się jeszcze jeden ze sług Cesarza, Dunmer Dram, który zatrutą strzałą przeszył serce A'tora. Richton pewien zwycięstwa, myśląc że już więcej nie usłyszy o księciu, wygrał bitwę[4].

Po zakończeniu inwazji, Tiber Septim ogłosił Lorda Richtona tymczasowym gubernatorem Stros M'kai, które stało się najważniejszym portem zaopatrującym Nową Zachodnią Marynarkę. Jego zadaniem było oczyścić okoliczne wody z piratów, czym w przeszłości się doskonale wykazał, oraz strzeżenie strategicznego płaszcza Niebieskiej Granicy przed zakusami agresywnego Aldmerskiego Dominium od południa[3].

Admirał sprawując władzę na wyspie, z dnia na dzień z lojalnego żołnierza stał się władcą tyranem. Zaczął od wtrącania do więzień Koronnych żołnierzy, którzy cudem przeżyli bitwę. Richton próbował nawet wydrzeć rannych świątyni Arkay, powstrzymany tylko przez zawezwanie przełożonego tej placówki do idei Cesarstwa i jego wierzeń. Wielebny niewiele zdziałał, gdyż chorzy prędzej czy później musieli opuścić progi świątynne, a tam zostawali natychmiastowo odławiani przez straże miejskie[5]. Każdego wrzucono do katakumb, z których żaden jeszcze nie wrócił, bo jak się okazało stawali się pastwą dla rezydującego tam smoka.

Richton nie skończył na tym okrucieństwie, bowiem dokonał aktu masowego mordu na Koronnych. Zamknął w murach Starej Ćwiartki wszystkich, którzy pochodzili z rodzin Koron, była to większość mieszkańców wyspy, a wśród nich głównie kobiety, starcy i dzieci, gdyż młodych pochłonął wir wojny lub apetyt smoka. Tego samego, który teraz podpalał dzielnicę mordując wszystkich zebranych[6].

Miasto opustoszało, a tych którzy pozostali przy życiu czekała bieda i życie w ruinie, bowiem Richton postanowił wprowadzić podatki, które zagrażały ekonomii kilku z pozostałych przy życiu handlarzy[7].

Na domiar złego, gubernator postanowił wygonić z wyspy wszystkich Yokudańczyków, gdyż nie było z nich żadnego pożytku, a tylko zabierali przestrzeń nowym obywatelom Cesarstwa[8].

Co ciekawe, Richton wszedł w konszachty z nekromantą N'Gastą, któremu pozwolił rozpostrzeć sieć pułapki duszy na całej wyspie przez co dusza każdego kto spoczął w ziemi Stros M'kai lądowała w łapskach Sloada i jego daedrycznego mistrza[9].

Richton wypełniał obowiązki powierzone mu przez Cesarza, jednym z nich było badanie technologii krasnoludów, co okazało się owocne, gdyż dzięki temu na jego usługach znajdował się okręt powietrzny. Próbował on nawet uruchomić ponownie dwemerskie obserwatorium, zaganiając wynajętego do tego Bosmera na kraniec szaleństwa, ponoć groził mu nawet śmiercią, jeśli ten nie wykona zadania[10].

Oczywiście jego rządy nie obyły się bez przeszkód, Liga Niespokojnych, dawni sprzymierzeńcy A'tora atakowali dostawy dóbr dla cesarskich żołnierzy. Gubernator zmuszony był wykupywać dobra od Nory Przemytników, która zaopatrywała się sama z rabunków Ligi[11]. Ponadto Liga wysadziła przepiękny galeon, będący bezpośredniął własnością gubernatora, czyn ten sprawił, że Richton aresztował każdego kto choćby ważył się rozmówić z członkiem Ligi[12].

Pewnego dnia dowiedział się od N'Gasty, że ten posiada klejnot zawierający duszę jego dawnego przeciwnika, księcia A'tora umieszczoną tam prawdopodobnie czarami Voy. Transport został zlecony poprzez Kotaro, oczywiście nie przedstawiając natury przedmiotu, ten przekazał tę pracę nowo przybyłemu na wyspę poszukującego swej zaginionej siostry, a Cyrus udał się na wyspę Sloada i wrócił do pałacu oddając Richtonowi klejnot zamaskowany pod postacią amuletu. Redgard jednak zażądał od gubernatora informacji w sprawie Iszary, dobrze znanej Richtonowi jako członkini Ligi Niespokojnych. Po wymianie zdań ogłosił Cyrusa jednym z nich i wrzucił go do katakumb, skąd młodzieniec zdołał zbiec, a sam były admirał myślał go śledzić, twierdząc że ten doprowadzi go do Ligi, trop ten się jednak niedługo potem urwał.

Richtona wkrótce dosziły pogłoski o śmierci N'Gasty, spowodowanej przez nikogo innego jak nie Cyrusa, gdyż ten przybył tam odratować swą siostrę. Następnie okazało się, że Redgard zdołał zabić Nafaalilargusa, odbierając mu powierzony klejnot duszy, było jasne że próbuje on wrócić zmarłego księcia do życia. Zanim gubernator się nie obejrzał, miał już na karku całe powstanie.

Szykując się do ucieczki sterowcem, mógł dojrzeć jak na platformie pokonawszy Drama zbliża się w jego kierunku ten sam Redgard, którego kiedyś wrzucił do katakumb. Ostateczny pojedynek rozegrał się na pokładzie okrętu, gdzie pokonany Richton z pychą obrócił się do zwycięzcy, wiedząc że ten zgodnie z kodeksem honorowym nie zamorduje nieuzbrojonego przeciwnika. Gubernator począł przemawiać o tym jak zostanie zwrócony Cesarzowi, oswobodzony po wymianie jaką on zaaranżuje.

Wtedy jednak za młodym Redgardem pojawiają się dwaj strażnicy i Dram przystawiający sztylet do szyi Cyrusa. Wtedy to Richton przestaje udawać przemawiając do niego, myśląc że odprawia nieboszczyka. Jednak wówczas miecz, dzierżony dotychczas przez młodzieńca, okazuje się duszą księcia A'tora który ożywa i zabija straże, przecina na poły Mrocznego Elfa, a na koniec zadaje śmiertelny cios byłemu gubernatorowi Stros M'kai[13].

Poprzednik
Vasi Hadrach
Tytuł
Admirał Nowej Zachodniej Marynarki

Poprzednik
A'tor
Tytuł
Zarządca Stros M'kai
Następca
Iszara

Zadania Edytuj

  • Amulet N'Gasty - przynieś mu tajemniczy amulet od N'Gasty.
  • Atak na Pałac - jest on ostatnim przeciwnikiem z jakim przyjdzie się nam zmierzyć.

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. The Balladeer's Fakebook
  2. "New West Navy"
  3. 3,0 3,1 http://web.archive.org/web/20041231043908/http://redguard.bethsoft.com/characters/richton.html
  4. Intro z gry Redguard
  5. Dialog z Nidalem
  6. Dialog z Trithikiem
  7. Dialog z Dreekiusem, Crendalem i Gerrickiem
  8. Dialog z Avikiem
  9. Dialog z N'Gastą
  10. Dialog z Erasmo
  11. Dialog z Urikiem
  12. Dialog z Favisem
  13. Wydarzenia z gry Redguard