Asgeir Śnieżna-Stopa – żyjący w Pękninie na przełomie II i III wieku Czwartej Ery członek rodu Śnieżnych-Stóp, partner biznesowy Maven Czarnej-Róży i inwestor jej rodzinnej Miodosytni Czarnej-Róży[1]. Mąż Vittori z domu Vici, syn Vulwulfa, emerytowanego żołnierza rodu Gromowładnych oraz Nury, kapłanki Talosa. Miał dwoje rodzeństwa, brata Unmida, huskarla Jarl Laili Prawo-Dawcy, stronniczącej Ulfricowi Gromowładnemu[1], oraz poległą na wojnie siostrę Liliję, walczącą, jak ojciec, po stronie Gromowładnych. W wyniku śmierci swej siostry, mimo oddania reszty rodziny ideom Ulfrica Gromowładnego, nie jest on ich poplecznikiem[2].

W bliżej nieznany sposób poznał on Vittorię Vici[3], nadzorczyni siedziby Kompanii Wschodniocesarskiej w Samotni i pierwszą kuzynkę głowy Trzeciego Cesarstwa, cesarza Titusa Mede II, któremu to właśnie poplecznicy Gromowładnego wymówili posłuszeństwo[1]. W 4E 201 odbył się ich ślub w Samotni. Nieznany jest ich dalszy los ze względu na konfliktujące ze sobą informację o zarówno śmierci Vittori na ślubie, z ręki zamachowca Mrocznego Bractwa, by ściągnąć do Skyrim na jej pogrzeb cesarza, celem jego zabójstwa[3], jak i informację jej przeżycia i pomyślnego ślubu, poprzedzonego zniszczeniem ostatniego sanktuarium Mrocznego Bractwa działającego w Tamriel, znajdującego się w Falkret[4].

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

... więcej o „Asgeir Śnieżna-Stopa
Asgeir Śnieżna-Stopa +