FANDOM

Belharza The Man-Bull (pl. Belharza Człowiek-Byk) – cesarz Cyrodu, syn cesarzowej Alessii i jej kochanka Morihausa. Jako cesarz musiał rozpalać Smocze Ognie, więc był on Smoczym Dziecięciem jak jego matka.

Wygląd Edytuj

Nie bez kontrowersji teoretyzowany przez niektórych do bycia pierwszym Minotaurem, gdyż utarło się w jednej z legend, iż jego ojciec miał wygląd byka. Choć jak i w przypadku Morihausa, mógł to być zwykły symbolizm.

Historia Edytuj

Wstąpił na tron Pierwszego Cesarstwa po śmierci matki w 1E 266. Niewiele wiadomo o jego panowaniu, gdyż większość zapisków z tych czasów zostało zniszczonych przez nowopowstały Porządek Alezjański. Kontrowersyjna interpretacja starożytnej tablicy zwanej Kamieniem Belharzy, przypuszcza iż ów Porządek żywił nie tylko nienawiść do Elfów, ale i do innych nieludzkich stworzeń takich jak Minotaury, dlatego też zatarł on każdy napotkany ślad jaki Belharza pozostawił w historii. Tablica przedstawia ludzi, możliwe że protoplastów kultu, celujących swe włócznie w serce minotaura i jest zwykle uważana jako część większej całości ukazującej Belharzę powalającego swych wrogów. Czy jest to wygląd Belharzy, symboliczne jego przedstawienie, czy może zwykły minotaur atakowany przez jego żołnierzy, nie wiadomo[1].

Słowa Marukha, inicjatora kultu Alessii, opisują go jako ostatniego z władców mający do czynienia z Ayleidami, możliwe że jego zasługą było ich wyplenienie z granic Cesarstwa[2].

Osobista korespondencja między Belharzą i jego matką jest trzymana w Bibliotece Zmierzchu w Mroźnym Azylu[3].

Przypisy Edytuj

  1. On Minotaurs
  2. Kroniki Świętych Braci Marukha, Tom IV
  3. The Library of Dusk: Rare Books

Nawigacja Edytuj

Poprzednik
Alessia
Tytuł
Cesarz Cyrodu
Następca
Ami-El