FANDOM

Ta książka ukazała się w innych grach, zobacz jej inne iteracje.
Biografia Król. Barenziah, t. 2 – opis życia królowej Barenziah.

Treść Edytuj

Biografia Królowej Barenziah, część 2
Stern Gamboge, Cesarski Skryba

W części pierwszej tej historii opowiedziano o pochodzeniu Barenziah, dziedziczki tronu Mournhold do czasu, kiedy jej ojciec zbuntował się przeciw Jego Wysokości Tiberowi Sptimowi I, ściągając w ten sposób spustoszenie na prowincję Morrowind. Dzięki łaskawości Cesarza mała Barenziah nie zginęła jak jej rodzice, ale została wychowana przez Księcia Ciemnowrzosia, Svena, wiernego poddanego Cesarstwa. Wyrosła na piękne i pobożne dziecko, darzące zaufaniem swych opiekunów. Jednak niegodziwy chłopiec stajenny z posiadłości Księcia Svena zdołał podważyć to zaufanie. Kiedy Barenziah miała szesnaście lat, kłamstwami przekonał ją, by wraz z nim uciekła z Ciemnowrzosia. Po wielu przygodach osiedlili się w Rifton, mieście w Skyrim położonym w pobliżu granicy z Morrowind.

Chłopiec stajenny, Słomka, nie był na wskroś złym człowiekiem. Na swój samolubny sposób kochał Barenziah, a oszustwo było jedynym sposobem, jaki umiał wymyślić, by utrzymać ją przy sobie. Ona rzecz jasna czuła do niego ze swej strony jedynie przyjaźń, Słomka miał jednak nadzieję, że z czasem Barenziah zmieni zdanie. Planował kupić mała farmę i osiedlić się, pojąwszy Barenziah za żonę. Na razie jednak zarabiał tak niewiele, że z trudem starczało im na pożywienie i dach nad głową.

Niedługo po przyjeździe do Rifton Słomka zetknął się ze śmiałym, występnym khajiickim złodziejem Therrisem, który zaproponował mu udział w rabunku domu Cesarskiego Komendanta w centralnej części miasta. Therris powiedział, że jego klient, zdrajca Cesarstwa, był gotów słono zapłacić za wszelkie informacje, jakie by tam znaleźli. Barenziah przypadkowo podsłuchała ich i poczuła wielką odrazę. Wykradła się z pokojów, które zamieszkiwali, i w desperacji przemierzała ulice Rifton, rozdarta między lojalnością względem Cesarstwa i uczuciem do swego przyjaciela.

W końcu lojalność wobec Cesarstwa zwyciężyła nad osobistym uczuciem i Barenziah udała się do domu Komendanta, odkryła przed nim swą prawdziwą tożsamość, zdradzając mu plany Słomki i Therrisa. Komendant wysłuchał jej historii, pochwalił za odwagę i zapewnił, że nie stanie jej się żadna krzywda. Był to nikt inny, niż generał Symmachus, który przeszukiwał okolice od czasu jej zniknięcia i właśnie przybył do Rifton, podążając jej tropem. Wziął ją pod swoją opiekę i zapewnił, że nie tylko nie miała zostać sprzedana, ale wręcz przeciwnie - zamierzano przywrócić ją do godności Królowej Mournhold zaraz po osiągnięciu wieku osiemnastu lat. Do tego czasu miała mieszkać z rodziną Septimów w nowo wybudowanym Cesarskim Mieście, ucząc się sztuki rządzenia i wykorzystując okazję, by zaprezentować się na dworze cesarskim.

W Cesarskim Mieście Barenziah poznała cesarza Tibera Septima, wówczas będącego w środkowym okresie swych rządów. Dzieci Tibera, zwłaszcza jego najstarszy syn i dziedzic Pelagius, pokochały ją jak siostrę. Pieśniarze w balladach sławili jej piękno, skromność, inteligencję i wykształcenie. W dniu jej osiemnastych urodzin wszyscy mieszkańcy Cesarskiego Miasta wylegli na ulice, by obejrzeć procesję pożegnalną, poprzedzającą jej powrót do ziemi ojczystej. Myśl o jej wyjeździe napawała wszystkich smutkiem, rozumiano jednak, że Barenziah była gotowa, by wypełniać swoje przeznaczenie i władać królestwem Mournhold.