Bitwa pod Starym Hrol'dan – konflikt zbrojny między wojskiem Cuhlecaina, dowodzonym przez bretońskiego generała Hjaltiego Wczesna-Broda z Alcaire, a pogranicznikami[1].

Przebieg[edytuj | edytuj kod]

Konflikt rozpoczął się przed bramami Starego Hrol'dan, gdzie wojska Pogranicza zostały przełamane przez oddziały colovian ze sprzymierzonymi norskimi berserkerami i zmuszone do cofnięcia do miasta i wzniesienia tamtejszych fortyfikacji. Oblężenie zdawało się niemożliwe[1].

Podania głoszą, że nocą obóz Hjaltiego nawiedziła burza i rozmawiała z nim w jego namiocie. O świcie generał samotnie podszedł pod mury miasta, chroniony przez koronę z burzy, która odpychała strzały wroga. Przy bramie rozległ się krzyk niszczący ją i kruszący mury, po tym zdarzeniu jego wojska względnie prędko siłą zajęły miasto[1].

Skutki[edytuj | edytuj kod]

Po tym zwycięstwie Hjalti Wczesna-Broda natychmiastowo wyruszył do Cyrodu, by dokonać jego zjednoczenia, dla swego króla Cuhlecaina, który po zajęciu Cesarskiego Miasta tajemniczo zmarł, a Hjalti został pierwszym cesarzem Trzeciego Cesarstwa[1].

Hjalti został nazwany przez nordów, będących świadkami jego zwycięstwa pod Hrol'dan, Talosem, co oznacza „Burzową Koronę”[1].

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

... więcej o „Bitwa pod Starym Hrol'dan
Bitwa pod Starym Hrol'dan +