FANDOM

Córka Coldharbour – kobieta, która poprzez rytuał związany z patronem wampirów, Molag Balem, uzyskuje wampiryzm. Pochodzenie terminu odnosi się do otchłani, gdzie Molag Bal jest panem świata Coldharbour zwanego też Mroźnym Azylem.

Historia Edytuj

Pierwsza Córka Mroźnego Azylu mogła być zanotowana co najmniej w wczesnej Pierwszej Erze. Lamae Beolfag była nedyczną dziewicą, która według jednej wersji została zgwałcona przez Molag Bala. Jest zapisane, że po mękach Molag Bal zostawił ją na pewną śmierć.

W nocy umarła, gdy jej stos pogrzebowy jeszcze płonął wróciła jako pierwszy wampir czystej krwi.

Rytuał Edytuj

Od Lamae rozwinęła się tradycja wśród czczących kult Molag Bala, że kobiety były ofiarowane mu dwudziestego dnia Gwiazdy Wieczornej, w czasie jego przywoływania w dzień. Niewielu przetrwało mękę, a ci którym się udało stawali się wampirami czystej krwi. Zostanie wybranym było zaszczytem i niehonorowo było to odrzucić.

Przepowiednia Edytuj

Proroctwo napisane w Pierwszej Erze przez falmera o imieniu Vyrthur przepowiadało, że „Krew Córki Mroźnego Azylu będzie ślepym okiem smoka”. Odnosi się to do Tyranii Słońca, starożytnej przepowiedni która zapowiada wieczne zasłonięcie słońca. Przepowiednia ta jest kontynuowana przez wampira Lorda Harkona.

Znane Córki Coldharbour Edytuj

  • Lamae Beolfag - pierwszy w historii wampir.
  • Valerica - matka Serany i żona Harkona, który próbował dokonać tyranii Słońca.
  • Serana - córka Harkona i Valerici, która wraz z Dovahkiinem, dążyła do odzyskania Łuku Auriela.