FANDOM

Calaxes – bękart Cesarza Uriela Septima VII, prawdopodobnie jego czwarty syn[potrzebny przypis], oraz arcybiskup Jedynego w Cesarskim Mieście[1].

Historia Edytuj

Został arcybiskupem Jedynego, co oznaczało przede wszystkim silną pozycję w Cesarskim Mieście, a także w zasięgu granic Tamriel, dopóki znalazł się tam choć jeden czciciel Akatosha. Po niedługim czasie Calaxes popadł w konflikt z cesarzem, co najprawdopodobniej przypłacił życiem[1].

Pewnego dnia, Calaxes zniknął po prostu bez śladu. Niektórzy uważają, że został usunięty przez członków Gwardii Pałacowej, gdyż uważali, że jest zagrożeniem dla Cesarstwa, z powodu pogłosek jakoby Calaxes planował wywołać bunt i ustanowić rządy teokratyczne, jak za czasów istnienia Pierwszego Cesarstwa. Sugeruje się, że lady Allena Benoch miała coś wspólnego z jego zniknięciem. Z racji nie znalezienia ciała fama głosi, iż został zabity 29 Zachodzącego Słońca 3E 398[2] w zakrystii swego kościoła[1].

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Słowa i filozofiaLady Allena Benoch
  2. Jedyne źródło podaje datę jako 3E 498, jednak Trzecia Era posiada tylko 433 lata, a nawet jeśli, po rozpoczęciu Czwartej Ery, wciąż pisano przez jakiś czas jakoby trwałą Era Trzecia, to Uriel Septim VII, za którego panowania miał zginąć Calaxes, zmarł w roku zakończenia Trzeciej Ery, przez co najprawdopodobniej jest to błąd i winno stać 3E 398.