FANDOM

Cephorus Septim II – szesnasty władca z dynastii Septim. Wybrany przez Radę Starszych tydzień po śmierci swojego dalekiego kuzyna Uriela Septima IV w 3E 247.

Historia Edytuj

Niewiele wiadomo o Cephorusie, wiadomo jedynie, że po śmierci Uriela Septima IV w 3E 247 został szybko koronowany na Cesarza. Rada Starszych niechętnie widząc na tronie syna poprzedniego Cesarza Andoraka Septima, który jak uważali nie był spokrewniony z Septimami, wybrali na tron osobę o rzekomo bliższych pokrewieństwie z Septimami, którym właśnie był Cephorus.

Toczył on dziesięcioletnią wojnę ze swoim przyrodnim kuzynem Andorakiem Septimem, po dziesięciu latach walk zaproponował mu objęcie stanowiska Króla Wysokiej Skały i dał mu pod władanie królestwo Shornhelm, w zamian, że ten z rzecze się praw do tronu i nazwiska. Za jego panowania nastąpiła wojna o Puszcze Valen. Camorański Uzurpator Haymon Camoran zbuntował się przeciwko Cesarstwu i prawowitemu władcy puszczy Camoranowi Kaltosowi. Camorański Uzurpator po zajęciu całej Puszczy ruszył swoimi wojskami dalej w stronę Cesarstwa.

Cephorus razem ze swoim kuzynem próbowani go zatrzymać i pokonać jednak ich wysiłki spełzły na niczym, ostatecznie Uzurpatora pokonał sojusz lokalnych władców.

Od panowania Cephorusa, Imperium zaczyna podupadać - rewolucje i wojny domowe zaczynają wybuchać w Cesarskich prowincjach.

Nie ma informacji na temat jego rodziców. Wiadomo jedynie, że był ojcem Cesarza Uriela Septima V, który objął tron po jego śmierci.

Rodzina Edytuj

Nawigacja Edytuj

Poprzednik
Uriel Septim IV
3E 246
Tytuł
Cesarz Trzeciego Cesarstwa
Następca
Uriel Septim V
3E 268

Cesarze Tamriel
Antiochus SeptimAttrebus MedeBrazollus Dor CyrodiilCassynder SeptimCephorus Septim ICephorus Septim IIHestraKastav CyrodiilKatariah SeptimKintyra Septim IKintyra Septim IIMagnus SeptimMartin SeptimMorihatha SeptimPelagius Septim IPelagius Septim IIPelagius Septim IIIPelagius Septim IVReman I CyrodiilReman II CyrodiilReman III CyrodiilTiber Septim (Hjalti)