Mapa przedstawiająca obecne położenie Colovii (kolor żółty), oraz pierwotne terytoria Posiadłości Coloviańskich (kolor czerwony)

Colovia – region kulturowo-polityczny Cyrodiil, zamieszkiwany przez jeden z dwóch największych narodów Cesarskich, Colovian[1]. Region powszechnie znany ze swej gospodarki leśnej[2] i rolnej[3], przez wieki zasilający zapotrzebowanie Cyrodu na drewno[2] oraz produkty rolne. Rolnictwo umożliwiają tam wielkie obszary wyżynne i nadmorskie, nie pokryte dżunglą, która obrasta resztę Cyrodiil[3].

Choć początkowo w Pierwszej Erze jako autonomiczny od Cesarstwa Alezjańskiego organ państwowy zwany Posiadłościami Coloviańskimi obejmowała terytorium i podnóża Wyżyny Coloviańskiej[1], z większością Colovian zamieszkujących Falkret[4] (między 1E 243[5], a 1E 420 włączone do Pierwszego Cesarstwa Nordów[6], po upadku Drugiego Cesarstwa wróciło do odbudowanych Posiadłości Coloviańskich[1], dzisiaj położone w granicach Królestwa Skyrim[7]), to dziś ludność uznająca się za przynależnych do nacji Colovian zamieszkuje połowę obszaru Cyrodiil, włączając do pierwotnych wyżyn terytoria Złotego Wybrzeża, Zachodniej Kniei oraz Wielkiej Puszczy, z większymi miastami takimi jak Chorrol, Skingrad, Kvatch[8], Sutch[9] i Anvil[8].

Choć przynajmniej do końca 2E i, prawdopodobnie, początków 3E, ludność Falkret utożsamiała się z nacją coloviańską[1], to brak poświadczeń dla takiego stanu rzeczy w dniu dzisiejszym, w roku 4E 201[7].

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]