FANDOM

Cuhlecain, znany także jako Cesarz Zerowy[1][2] – król Falkret, który bezpośrednio przyczynił się do powstania Trzeciego Cesarstwa, samemu jednak nigdy nie zostając cesarzem.

Historia Edytuj

Był on królem Falkret w zachodnim Cyrodiil gdy Zachodni Kraniec był w stanie wojny[2][3]. Pragnął on zjednoczyć naród Colovii, podzielony po upadku, wraz z Cyrodiilami, Drugiego Cesarstwa, musiał jednak ku temu samemu obronić swoją zachodnią granicę gdzie od wieków czyhali na ziemię Falkret zarówno Nordowie i Pogranicznicy. W tym celu sprzymierza się ze Skyrim, a w wyniku bitwy pod Starym Hrol'dan, gdzie jego oddziałami dowodzi Hjalti Wczesna-Broda[3], pochodzący z odległego Alcaire w Wysokiej Skale[3], który w wyniku rzekomego otrzymania mocy „krzyku” rozkazał burzy powalić mury Hrol'dan (w rzeczywistości burzą i tym który używał krzyków, był Ysmir Wulfharth), a tym samym zmieść siły Pogranicza. Cuhlecain zyskał w tej bitwie Nordów, natomiast Hjalti po bitwie przyją imię „Talos” znaczące w norskim „Burzową Koronę”[3]. Jednak wedle oficjalnego źródła jego imię brzmiało Talos od samego początku, a Nordowie jeszcze go nie poznali jako potężnego syna smoków[2].

Cuhlecain z nowymi sprzymierzeńcami i niepokonanym generałem, teraz dopiero zwanym Talosem, jednoczy zachodnie Cyrodiil dając ostatecznie spokój ludowi Colovii. Od tego momentu mówi się że Talos stał się ważniejszym graczem w Tamriel niż Cuhlecain, używając go tylko do ułaskawienia nieufnych wobec obcych władców Posiadłości Coloviańskich[3]. Jednakże dawni sprzymierzeńcy ze Skyrim na wieść o ambicji króla do utworzenia nowego Cesarstwa rzucili się na Colovię i wedle oficjalnych zapisków na polach Sancre Tor po raz pierwszy to Talos użył krzyku przed Nordami zyskując tym samym ich poparcie, gdyż Thu'um czyniło go synem Skyrim i prawowitym cesarzem ludzi[2].

Gdy tylko oddziały zdobyły Cytadelę, Cuhlecain pragnął natychmiast koronować się na cesarza, jednak uniemożliwiła mu to jego śmierć[2][3]. Źródło zatwierdzone przez cesarza Tibera Septima wskazuje Wysoką Skałę jako siłę która nasłała na niedoszłego cesarza Nocne ostrze[2], natomiast przeczące mu zeznanie ukazuje właśnie Tibera Septima jako tego który własnoręcznie pozbawił go życia i obarczył winą politycznie przeciwny Cesarstwu, Zachodni Kraniec[3]. Faktem jest że po śmierci swego zwierzchnika Talos nie czekał długo by ogłosić siebie cesarzem Tamriel[2][3] oraz powziął sobie imię norskiego bohatera Ysmira Smoka Północy[3].

Talos następnie dekretem oznajmił powstanie Kultu Cesarza Zero, kult ten z łatwością przyjął się głównie u ludu Niben[2].

Przypisy Edytuj

  1. http://redguard.bethsoft.com/characters/richton.html
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 Pocket Guide to the Empire, First Edition: Cyrodiil
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 3,7 3,8 Herezja Arcturiańska

Nawigacja Edytuj

Cesarze Tamriel
Antiochus SeptimAttrebus MedeBrazollus Dor CyrodiilCassynder SeptimCephorus Septim ICephorus Septim IIHestraKastav CyrodiilKatariah SeptimKintyra Septim IKintyra Septim IIMagnus SeptimMartin SeptimMorihatha SeptimPelagius Septim IPelagius Septim IIPelagius Septim IIIPelagius Septim IVReman I CyrodiilReman II CyrodiilReman III CyrodiilTiber Septim
Bóstwa
Aedra
Daedryczni książęta
Inne
Anui-ElMagnusNumidiumSithis
Śmiertelnicy
AlessiaAlmalexiaArkayCuhlecainDagoth UrEphenI'ricJodeJoneKieranLamae BeolfagMannimarcoIndoril NerevarReman/Reymon EbonarmRajhinSageSaiSotha SilTalosVivec
Nieokreślone
Kosmiczne siły
AnuPadomay
Yokudańscy bogowie