The Elder Scrolls Wiki
Advertisement

Cuhlecain, znany także jako Cesarz Zerowy[1][2] – król Falkret, który bezpośrednio przyczynił się do powstania Trzeciego Cesarstwa, samemu jednak nigdy nie zostając cesarzem.

Historia[]

Był on królem Falkret w zachodnim Cyrodiil gdy Zachodni Kraniec był w stanie wojny[2][3]. Pragnął on zjednoczyć naród Colovii, podzielony po upadku, wraz z Cyrodiilami, Drugiego Cesarstwa, musiał jednak ku temu samemu obronić swoją zachodnią granicę gdzie od wieków czyhali na ziemię Falkret zarówno nordowie i pogranicznicy. W tym celu sprzymierza się ze Skyrim, a w wyniku bitwy pod Starym Hrol'dan, gdzie jego oddziałami dowodzi Hjalti Wczesna-Broda[3], pochodzący z odległego Alcaire w Wysokiej Skale[3], który w wyniku rzekomego otrzymania mocy „krzyku” rozkazał burzy powalić mury Hrol'dan (w rzeczywistości burzą i tym który używał krzyków, był Ysmir Wulfharth), a tym samym zmieść siły Pogranicza. Cuhlecain zyskał w tej bitwie nordów, natomiast Hjalti po bitwie przyją imię „Talos” znaczące w norskim „Burzową Koronę”[3]. Jednak wedle oficjalnego źródła jego imię brzmiało Talos od samego początku, a nordowie jeszcze go nie poznali jako potężnego syna smoków[2].

Cuhlecain z nowymi sprzymierzeńcami i niepokonanym generałem, teraz dopiero zwanym Talosem, jednoczy zachodnie Cyrodiil dając ostatecznie spokój ludowi Colovii. Od tego momentu mówi się że Talos stał się ważniejszym graczem w Tamriel niż Cuhlecain, używając go tylko do ułaskawienia nieufnych wobec obcych władców Posiadłości Coloviańskich[3]. Jednakże dawni sprzymierzeńcy ze Skyrim na wieść o ambicji króla do utworzenia nowego Cesarstwa rzucili się na Colovię i wedle oficjalnych zapisków na polach Sancre Tor po raz pierwszy to Talos użył krzyku przed nordami zyskując tym samym ich poparcie, gdyż Thu'um czyniło go synem Skyrim i prawowitym cesarzem ludzi[2].

Gdy tylko oddziały zdobyły Cytadelę, Cuhlecain pragnął natychmiast koronować się na cesarza, jednak uniemożliwiła mu to jego śmierć[2][3]. Źródło zatwierdzone przez cesarza Tibera Septima wskazuje Wysoką Skałę jako siłę która nasłała na niedoszłego cesarza Nocne ostrze[2], natomiast przeczące mu zeznanie ukazuje właśnie Tibera Septima jako tego który własnoręcznie pozbawił go życia i obarczył winą politycznie przeciwny Cesarstwu, Zachodni Kraniec[3]. Faktem jest że po śmierci swego zwierzchnika Talos nie czekał długo by ogłosić siebie cesarzem Tamriel[2][3] oraz powziął sobie imię norskiego bohatera Ysmira Smoka Północy[3].

Talos następnie dekretem oznajmił powstanie Kultu Cesarza Zero, kult ten z łatwością przyjął się głównie u ludu Niben[2].

Przypisy[]

Nawigacja[]

Cesarze Tamriel
Antiochus SeptimAttrebus MedeBrazollus Dor CyrodiilCassynder SeptimCephorus Septim ICephorus Septim IIHestraKastav CyrodiilKatariah SeptimKintyra Septim IKintyra Septim IIMagnus SeptimMartin SeptimMorihatha SeptimPelagius Septim IPelagius Septim IIPelagius Septim IIIPelagius Septim IVReman I CyrodiilReman II CyrodiilReman III CyrodiilTiber Septim (Hjalti)
Bóstwa
Aedra
Daedryczni książęta
Inne
Anui-ElMagnusNumidiumSithis
Śmiertelnicy
AlessiaAlmalexiaArkayCuhlecainDagoth UrEphenI'ricJodeJoneKieranLamae BeolfagMannimarcoNerevarReman/Reymon EbonarmRajhinSageSaiSotha SilTalosVivec
Nieokreślone
Kosmiczne siły
AnuPadomay
Yokudańscy bogowie
Advertisement