FANDOM

Czerwona Góra (mapa)

Mapa Czerwonej Góry

Czerwona Góra, oficjalnie nazywana Vvardenfell – aktywny wulkan, stanowiący trzon wyspy Vvardenfell, biorącej od niego swą nazwę. Samemu biorąc swą nazwę od królestwa Vvardenfell[1]. Górę otacza magiczna Upiorna Bariera, która zamyka wewnątrz siebie wiele potworów, oraz zapobiega rozprzestrzenianiu się śmiertelnej zarazy.

Informacje Edytuj

Za jedyne przejście uznawana jest ufortyfikowana placówka, Upiorna Brama, zamieszkana przez pielgrzymów, a także Gwardzistów Viveka. Inna droga na Czerwoną Górę przebiega przez jaskinie pod twierdzą Kogoruhn. Zbocza góry pokrywa wiele Dwemerowych ruin. Dagoth Ur przebywa w Dwemerowej twierdzy w samym środku wulkanu, a większość potworów, będących na tym terenie jest jego sługami. Poza tym góra jest niezamieszkana, choć można się natknąć na kopalnie zakładane w celu wydobycia cennych surowców, w które obfituje góra, takie jak ruda ebonu czy surowe szkło. Roślinność jest niezwykle rzadka, a większość drzew wyschła. Jedynie korzenie trama, boleśniaki oraz ogniste paprocie mają szanse na przetrwanie.

Historia Edytuj

Na początku Czwartej Ery wielki wybuch wulkanu zniszczył wyspę Vvardenfell, a zamieszkujący ją Dunmerowie przenieśli się na wyspę Solstheim lub do Skyrim i innych regionów Cesarstwa.

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Pocket Guide to the Empire, First Edition: MorrowindImperial Geographical Society, 2E 864

Nawigacja Edytuj

Regiony Vvardenfell
Czerwona GóraGorzkie WybrzeżeMolag AmurPastwiskaPopielne ZiemieSheogoradWybrzeże AzuryWyspy AskadyjskieZachodnia Wyrwa