FANDOM

Młody Ylgar ruszył następnie do wielkich stoczni w Jylkurfyk na południowym cyplu i zamówił dwa okręty - dla siebie i brata. Jego okręt miał nazywać się Darumzu, a jego brata - Harakk, tak jak ich ulubione gwiazdy na niebie.

―Pieśni Powrotu, tom 2

Darumzu – jeden z okrętów używanych przez Pięćsetkę Towarzyszy podczas Powrotu.

Historia Edytuj

Okręt Darumzu powstał w Jylkurfyk, w najbardziej wysuniętym na południe punkcie Atmory u wybrzeży Morza Duchów. Został stworzony przez ludzi, którzy zostali zainspirowani historią Ysgramora o zdradliwych elfach i rzezi rodaków. Okręt otrzymał miano od nazwy ulubionej gwiazdy Ylgara.

Został on zmontowany na krótko przed Dniem Ostatecznej Przeprawy. Okręt znalazł się pod dowództwem kapitana Ylgara, który w rzeczywistości był synem legendarnego Ysgramora. Załoga składała się głównie z uczniów mądrej nauczycielki sztuki wojennej Adrimk, którzy nie byli jeszcze sławni, ale niektórzy z nich z czasem rozsławili swoje imiona.

Podczas podróży do Tamriel, znanej przez Nede jako Mereth, rozszalał się Sztorm Rozdzielenia i Darumzu został oddzielony od reszty floty. Jednak łódź wypłynęła bezpiecznie ze sztormu i dotarła do Głowy Hsaarika nieco później niż reszta floty.

Załoga Edytuj