FANDOM

Delodiil – miasto-państwo Ayleidów, położone niegdyś na terenie dzisiejszego Cyrodiil, na obszarze Śródlądzia. Było zamieszkane przedewszystkim przez wyznawców Meridii. Poza tym miasto, słynęło z uczonych, a także z utalentowanych artystów i tancerzy[1].

Historia Edytuj

Rywalizacja z Abagarlas Edytuj

Delodiil było prosperującym miastem i słynęło z wielkiej katedry Meridii[1]. Król Anumaril z sąsiedniego Abagarlas, zazdrościł mieszkańcom Delodiil ich wielkiej świątyni i postanowił przyćmić jej blask budując jeszcze większą i okazalszą katedrę, poświęconą Molag Balowi[2]. Ówczesny władca Delodiil, król Cenedelin, który udał się osobiście do Abagarlas, określił nową świątynię Pana Dominacji jako „żałosną”, czym śmiertelnie obraził Anumarila[2].

Anumaril, na skutek zniewagi ze strony Cenedelina, zaczął nawoływać do ataku na Delodiil. Złożył przysięgę, iż wszystkich mieszkańców znienawidzonego miasta złoży w ofierze Molag Balowi[1][2]. Pan Dominacji postanowił pomóc swym wyznawcom. W tym celu przywołał armię nieumarłych, a także pomógł w stworzeniu Mortuum Vivicus, broni, która miała pozbawić mieszkańców Delodiil życia, i przemienić ich w nieumarłe sługi[3].

Meridia, która dowiedziała się o planach Molag Bala i władcy Abagarlas, postanowiła ostrzec i pomóc mieszkańcom Delodiil. Dzięki jej wiedzy, a także poświęceniu kapłanek bogini, udało się stworzyć potężny przedmiot, znany jako Rdzeń Pryzm. Dzięki broni stworzonej przy pomocy rdzenia, grupa żołnierzy z miasta Meridii, była wstanie wkraść się do Abagarlas, gdzie wymordowali dużą, część mieszkańców i rodziny królewskiej, z wyjątkiem Cenedelina, który w tym czasie maszerował na Delodiil[3]. Nie udało się jednak zniszczyć Mortuum Vivicus, gdyż Molag Bal w ostatniej chwili przeniósł je do Mroźnej Przystani[1][3].

Jednocześnie Meridia, dała radę ukryć Delodiil przed Cenedelinem i jego wojskami. Król, nie mogąc znaleść miasta, a także na wieść o zniszczeniu Abagarlas, zdecydował się wycofać[1].

Ciekawostki Edytuj

  • Książka Remanada informuje iż terytorium Delodiil było jedną z dzielnic Posiadłości Coloviańskich[4].
  • Są pewnie nieścisłości co do momentu przeniesienia Delodiil. Jedne źródłą podają, iż trafiło ono do Lodowego Azylu w czasie ataku króla Anumarila[3], z kolei inne podają iż stało sie to dużo później[1].
  • Podobieństwo w roli miasta i kontekście zniknięcia, sugeruje iż Delodiil stało się Pustym Miastem w Mroźnej Przystani.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 The Whithering of Delodiil
  2. 2,0 2,1 2,2 The Unholy Temple
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Curano's Journal - Curano
  4. Remanada