FANDOM

Divayth FyrChimer a potem Dunmer, jeden z najpotężniejszych czarodziejów rodu Telvanni i najbardziej znaczących, mimo że nie należy on do rady rodu. Jego siedzibą jest Tel Fyr. Mieszka z czterema kobietami: Alfe, Beyte, Delte i Uupse. Mimo, iż są to stworzone przez niego klony, nazywa je swoimi córkami - one jednak usilnie twierdzą że Divayth jest ich mężem. Fyr ma 4000 lat i jest typowym Telvanniczykiem, jednak mimo swej potęgi i szacunku trzyma się z dala od polityki swego rodu, woląc poświęcać się badaniom nad spaczeniem oraz dwemerami.

Charakterystyka Edytuj

Divayth jest jednym z najpotężniejszych a także najbardziej wiekowych Dunmerów w rodzie Telvanni, ma 4 tyś lat. Fyr jak każdy Dunmer ma czerwone oczy i spiczaste uszy oraz szarą skórę, jego głowa z kolei kompletnie już wyłysiała, a długa broda jest zupełnie siwa.

Fyr jest niesamowicie inteligentny i potężny, z całą pewnością można zaliczyć go do jednego z najpotężniejszych czarodziejów Tamriel. Interesuje się wieloma badaniami, szczególnie interesuje go spaczenie oraz kultura i pozostałości po krasnoludach.

Divayth uwielbia kolekcjonować różne stare przedmioty.

Historia Edytuj

Pierwsza Era Edytuj

Divayth Fyr urodził się w wielkim już jak na te czasy rodzie Telvanni w Tel Aruhn, jako Chimer. Ciężko dokładnie ustalić datę jego narodzin gdyż ma on około 4000 lat. Nie wiadomo czy brał udział w formowaniu Pierwszej Rady i drugiej bitwie pod Czerwoną Górą, jednak był z cała pewnością naocznym świadkiem tych wydarzeń. Po bitwie o Czerwoną Górę, tak jak wszyscy Chimerowie, Fyr zmienił się w Dunmera.

Zobacz też Edytuj