FANDOM

Dom Nieszczęść

Treść Edytuj

Dom Nieszczęść

Pośród duchów przodków, które towarzyszyły świętemu Velothowi i Chimerom w drodze do ziemi obiecanej, Morrowind, było czterech Daedrów -- Malacath, Mehrunes Dagon, Molag Bal oraz Sheogorath -- znanych jako Cztery Rogi Domu Nieszczęść. Zbuntowali się oni przeciw mądrości i rozwadze Trójcy, wszczynając bratobójcze walki i zamęt pośród klanów i Wielkich Rodów.

Świętość Malacatha, Mehrunesa Dagona, Molag Bala i Sheogoratha polega na tym, że pełnią rolę przeszkód podczas Prób. Z czasem związali się z miejscowymi wrogami, takimi jak Nordowie, Akaviri czy górscy orkowie.

Malacath powstał z ożywionych szczątków Trinimaca i jest słabym, lecz mściwym bogiem. Mroczne elfy utrzymują, że jest Malakiem, boskim królem orków. Wystawia on na próbę fizyczną siłę Dunmerów.

Molag Bal jest w Morrowind Królem Gwałtu. Ze wszystkich sił stara się znieprawić krew Wielkich Rodów i spaczyć rasę Dunmerów. Zamieszkujące Molag Amur potwory są ponoć wynikiem uwiedzenia Viveka w poprzedniej erze.

Sheogorath jest Królem Szaleństwa. Wystawia on na próbę siłę woli Dunmerów. Wiele legend opowiada o tym, jak różne stronnictwa Dunmerów wzywały go na pomoc w bratobójczych walkach. W połowie z tych opowieści nie zdradza on tych, którzy go wezwali, co jeszcze bardziej gmatwa istotę jego roli w porządku rzeczy. Nie wiadomo bowiem, czy jest on pomocą, czy też brzemieniem. Często kojarzy się go ze strachem, jaki Dunmerowie budzą w innych rasach, szczególnie takich, które -- jak Cesarstwo -- mogłyby okazać się użytecznymi sprzymierzeńcami.

Mehrunes Dagon jest bogiem zniszczenia. Kojarzy się go z naturalnymi zagrożeniami, takimi jak pożary, trzęsienia ziemi i powodzie. Dla niektórych jest on uosobieniem nieprzyjaznej ziemi Morrowind. Wystawia on na próbę wolę przetrwania i wytrwałość Dunmerów.

Oddawanie czci tym czterem złowrogim duchom jest zakazane przez Świątynię, jednak Cztery Rogi bez trudu odnajdują tych, którzy wiedzeni chciwością, lekkomyślnością lub obłędem, zechcą im służyć. Zgodnie z pradawnymi zwyczajami i prawami Świątyni, a także na mocy prawa cesarskiego, los wiedźm i czarnoksiężników jest przesądzony. Cesarskie garnizony łączą swe siły ze Strażą Świątynną i Gwardią Viveka, aby wyśledzić i położyć kres sabatom odbywającym się na dzikich pustkowiach i w pradawnych ruinach, które skrywają nikczemne obrzędy.