FANDOM

Nie należy mylić z Smocze Dziecię.
Dovahkiin 2

Dovahkiin z [potrzebne źródło]

Dovahkiin (D-Z. Smocze Dziecię) – dusza Smoka narodzona w cielę istoty śmiertelnej, mogąca należeć do każdego rodzaju istot żywych. Nawet jeśli Smok nie urodzi się w ciele Norda, wciąż będzie w stanie nauczyć się posługiwania Thu'um[1].

Dovahkiin podobnie jak inne Smoki jest w stanie wchłonąć wiedzę pokonanego Smoka[2], pozwalając mu szybciej niż zwykle uczyć się posługiwania Thu'um, poprzez biegłość w ułatwiającym jego naukę Dovah-Zul[1], podczas gdy zwykły Nord musiałby spędzić kilka lata na nauce by móc z niego korzystać[3] i lata medytacji by w pełni zrozumieć tę moc[4].

Żródłosłów Edytuj

Słowo „Dovahkiin” pochodzi z Dovah-Zul: „Dov”, „Ah” oraz „Kiin”. Ich wolne tłumaczenie brzmi „Smoczego Rodzaju Łowca Dziecko” albo inaczej „Smocze Dziecko”. Jako że smoki nazywają się w liczbie pojedynczej „Dovah”- „Smoczego Rodzaju Łowca”.

Historia Edytuj

Pierwszym Dovahkiinem był Smoczy Kapłan o imieniu Miraak, który żył w Erze Meretycznej. Obrócił się przeciw Kultowi Smoków, lecz został pokonany. Służył już wtedy Hermaeusowi Morze i dzięki temu przetrwał w jego domenie — Apokryfie. [5]

Nieznane są żadne konkretne wzmianki o Dovahkiinach poza Miraakiem, choć sugeruje się ich występowanie w legendach Nordów[2]. Stan taki miał miejsce aż do czasu Smoczego Kryzysu z 4E 201, kiedy to przepowiadane Ostatnie Smocze Dziecię pokonało Alduina[1].

Smocza krew Edytuj

Nieznany jest związek Dovahkiinów ze Smoczymi Dziećmi, potomkami Alessji którzy zamiast, jak Dovahkiinowie posiadający smoczą duszę[2], posiadali aedryczną krew daną im przez Akatosha, czyniąc ich jego pomazańcami, przeznaczonymi rządom nad Nirnem i jego ochronie przed Daedrami[6].

Poza zbieżnością nazw nie udokumentowano żadnego przypadku posiadania zdolności przyzywania Thu'um u żadnej osoby pochodzącej z linii cesarskiej, ani nie istnieje już możliwość udowodnienia że Dovahkiinowie są w stanie rozpalać Smocze Ognie[7]. Nie czyni to problemów dla zakonu Ostrzy by uznawać ich za jednych i tych samych[1]. Jako że dla Tsaescańskich przodków tej organizacji ważny był związek śmiertelnej istoty ze Smokami, nie ważne jakiej był on natury[8].

Znani Dovahkiinowie Edytuj

  • Miraak – kapłan smoków, który przeciwstawił się im i chciał zdobyć władzę nad Solstheim.
  • Ostatnie Smocze Dziecię – pokonał ostatecznie Alduina, ostatni z zapowiadanych śmiertelników o smoczej krwi.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 The Elder Scrolls V: Skyrim
  2. 2,0 2,1 2,2 Księga Smoczego Dziecięcia – Przeor Emelene MadrineZakon TalosaOpactwo Weynon
  3. Dzieci niebios
  4. Dialogtg z Arngeirem z gry The Elder Scrolls V: Skyrim
  5. The Elder Scrolls V: Dragonborn
  6. Próby św. Alessji
  7. The Elder Scrolls V: Skyrim
  8. Powstanie i upadek Ostrzy

Galeria Edytuj