FANDOM

Dziesięć przykazań Dziewięciu Bóstw

Treść Edytuj

Dziesięć Przykazań Dziewięciu Bóstw

Przez wstawiennictwo św. Alessji, możecie dostąpić takiej łaski, i siły i mądrości, które z łaski pochodzą, że drogą tych nauk poznacie prawdziwe znaczenie Dziewięciu Bóstw i Ich chwały. Gdyby niebiosa były pergaminem, a wszystkie morza inkaustem, i tak nie starczyłoby ich, by zapisać niezliczone subtelności prawdy i cnoty tak, by zrozumiał je człowiek. Lecz Akatosh w swej mądrości, wiedząc, jak niecierpliwy jest człowiek, i jak niechętny podążaniu twardą drogą prawdy, dozwolił na objawienie tych dziesięciu prostych przykazań, które cechuje silna czystość i zwięzła definicja.

1. Stendarr mówi: Bądź dobry i szczodry dla ludu Tamrielu. Chroń słabych, lecz chorych, dawaj potrzebującym.

2. Arkay mówi: Czcij ziemię, jej stworzenia, i duchy, żywe i umarłe. Strzeż i doglądaj owoców śmiertelnego świata, i nie bezcześć duchów zmarłych.

3. Mara mówi: Żyj w spokoju i trzeźwości. Czcij swych rodziców, i zachowaj spokój i bezpieczeństwo domu i rodziny.

4. Zenithar mówi: Ciężko pracuj, a spotka cię nagroda. Wydawaj rozsądnie, a nie będziesz cierpieć biedy. Nie kradnij, bo zostaniesz ukarany.

5. Talos mówi: Bądź silny na wypadek wojny. Bądź dzielny w obliczu wrogów i zła, i broń ludu Tamrielu.

6. Kynareth mówi: Rozsądnie korzystaj z darów Natury. Szanuj jej moc, i bój się jej gniewu.

7. Dibella mówi: Otwórz serce przed szlachetną tajemnicą sztuki i miłości. Ceń dary przyjaźni. Szukaj radości i natchnienia w tajemnicach miłości.

8. Julianos mówi: Znaj prawdę. Przestrzegaj prawa. W razie wątpliwości, mądrości szukaj u mądrych.

9. Akatosh mówi: Służ Cesarzowi i bądź mu posłuszny. Studiuj Przymierza. Czcij Dziewiątkę, wypełniaj obowiązki, wykonuj polecenia świętych i kapłanów.

10. Dziewiątka mówi: Ponad wszystko, bądźcie dobrzy dla siebie nawzajem.

Gdyby tylko każdy mógł spojrzeć w lustro tych Przykazań, i zobaczyć w nim szczęście, którego może dostąpić, gdyby tylko dokładnie przestrzegał tych Przykazań w swym życiu, doznałby skruchy i pokory. Posłuszny człowiek może przyjść przed ołtarze Dziewiątki i zostać pobłogosławionym, i może dostąpić od Dziewiątki opieki i uzdrowienia, i może dziękować im za niezliczone dary.

Niegodziwy człek niebacznie się odwraca i, porzuciwszy prostą mądrość daną mu przez Wszechwiedzącą Dziewiątkę, żyje w grzechu i ignorancji przez całe życie. Nosi ciężar swych zbrodni, i ludziom i Bogom znane są jego przewiny, i od ołtarzy i świątyń Dziewiątki nie może się spodziewać opieki ni błogosławieństw.

Mimo tego, dla głupców i niegodziwców jest nadzieja, gdyż w swej nieskończonej litości, Dziewiątka rzekła: "Nawróćcie się, i czyńcie Dobro, a Fontanny Łaski znowu na was spłyną."

Żałujcie za grzechy wasze! Dawajcie złoto Cesarzowi, by mogło zostać spożytkowane do krzewienia Wiary i jej Pożytków dla wszystkich Ludzi!

Sami czyńcie dobro! Świetlanymi uczynkami oczyśćcie się z niesławy! Pokażcie wszystkim ludziom i Dziewiątce Sławę Prawego Człowieka, i znowu będziecie mogli otrzymać z ołtarzy i świątyń Kaplicy opiekę i błogosławieństwo Dziewiątki.