FANDOM

Fanatyzm – książka występująca w The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Treść Edytuj

Fanatyzm
Fanatycy Sheogoratha

Samozwańcze towarzystwo Fanatyków Sheogoratha wierzy, że nasz władca to nie tylko człowiek posiadający tajemnicze i nadzwyczajne moce, ale bóg na ziemi. Ponoć to jego wola podtrzymuje masy łądu, a od jego kaprysu zależy, co się na nich rozwija. Fanatycy wierzą, że Arden-Sul, Ten, Który Czyta W Naszych Wnętrznościach, był śmiertelną powłoką lorda Sheogoratha. Powróci jeszcze raz i oczyści krainę z wszelkich grzechów. Ponieważ te twierdzenia są, jak widać, mocno niedorzeczne, możemy spokojnie przyjąć, że wszyscy fanatycy to szaleńcy.

Nie da się z nimi dyskutować ani używać jakichkolwiek argumentów. Nie można zawrzeć z nimi jakiejkolwiek ugody. Jak tylko kogoś zobaczą, to niemal natychmiast go atakują, zakładając, że jest Heretykiem albo niewierzącym. Walczą na śmierć i życie, upajając się tą rzezią.

Zapewne spytacie: a jak w takim razie można dołączyć do Fanatyków? Po okresie długich poszukiwań znalazłem odpowiedź na to pytanie. Część z nich przekrada się na zaludnione obszary, zostawiając porzucone komplety swoich szat. Każdy, kto chce zostać Fanatykiem, może przywdziać te szaty i wtedy bez problemu dołączy do pozostałych członków tego towarzystwa. Krążą pogłoski, że dowódcy Fanatyków potrafią wyczuć, czy intencje takiego kandydata są szczere. Jeśli nie, to go zabiją, mimo odpowiedniego stroju.

Ale nawet jeśli ktoś przejdzie pomyślnie ten pierwszy sprawdzian, to czeka go jeszcze seria niezwykle bolesnych rytuałów, które udowodnią jego lojalność wobec Sheogoratha. Tylko ci najbardziej gorliwi zostają przyjęci w szeregi Fanatyków. Pozostali nieszczęśnicy, którzy zawiedli podczas prób, są zabijani.

Gdy w końcu kandydat zostanie przyjęty do grona Fanatyków, uczy się odprawiania rytuałów i innych tajemnic sztuki czarnoksięskiej. Najbardziej znanym zaklęciem jest przyzywanie cielesnych atronachów. Te potężne stwory są groźnymi przeciwnikami.