FANDOM

Farengar Tajemny-Płomień (powszechnie wspominany jako Farengar) – nadworny mag jarla w Białej Grani, gdzie prowadzi badania dotyczące smoków i magii.

Osobowość Edytuj

Generalnie, Farengar jest przyjazny dla Smoczego Dziecięcia; współpracuje bez wydziwień. Jest przystosowany do klasycznego roztargnionego profesora, skupia się bardziej na abstrakcyjnym myśleniu i ciekawości naukowej, aniżeli woli praktycznej komunikacji interpersonalnej bądź stagnacji zdrowego rozsądku. Traktuje wojnę domową Skyrim z ogólnym niesmakiem, widząc ją jako przeszkodę na drodze, lecz jego osobista lojalność i szacunek dla Balgruufa Większego wykracza poza takie rzeczy.

Badania nad smokami Edytuj

Przed przybyciem Smoczego Dziecięcia do Smoczej Przystani, Farengar uważał smoki za hipotetyczne, mistyczne zjawiska. Fascynuje się wieścią o ich istnieniu i wyraża aprobatę w zobaczeniu jednego na żywo, jednak jego życzenie zatrzymuje jarl, który uzasadnia to niebezpieczeństwem i potrzebą żywego Farengara w Smoczej Przystani w celu dalszych badań nad przeciwdziałaniu ataku smoka.

Badania Edytuj

Studium Farengara znajduje się przy głównej sali Smoczej Przystani. Sprzedaje księgi czarów i posiada laboratorium i magiczny katalizator. Sprzedaje także czarujące składniki i sam jest czarodziejem.