FANDOM

Forelhost – starożytny norski kurhan-twierdza, wybudowany w 1E przez Smoczych Kultystów, po ich przegranej w Smoczej Wojnie.

Historia Edytuj

Po zakończeniu Smoczej Wojny i upadku smoków, upadł również Kult Smoków, miasta i świątynie kultu były opuszczane, a samych kultystów mordowano. Ostatni Smoczy Kapłan, Rahgot, zebrał więc pozostałości kultu, i udał się w Góry Jerall, do wschodniego Skyrim. Tam kultyści wznieśli potężny górski klasztor-twierdzę, który mógł bronić się wiele miesięcy. Kultyści chcieli przetrwać do lepszego czasu i odzyskać siły. Dzięki samowystarczalności zapasów i ukrywaniu się, przez długi czas nikt nie wiedział o ich istnieniu, dopiero w czasie walk ze Śnieżnymi Elfami, armia króla Haralda, pod dowództwem Skorma Śnieżnego-Wędrowcy, natrafiła przypadkiem na fortecę kultystów. Jako że kult stanowił zagrożenie, armia nordów rozpoczęła oblężenie. Przez wiele miesięcy nie mogli dostać się za mury twierdzy, i dopiero przybycie posiłków w postaci Siwobrodego i użycie Thu'um, pozwoliło wedrzeć się do twierdzy i zdobyć zewnętrzny pierścień oraz mury. Kultyści, przyparci do muru, wciąż walczyli i nie mieli zamiaru się poddać. Ostatecznie nordowie zdobyli twierdzę, tracąc przy tym jednak wielu ludzi i Siwobrodego. Pomimo zdobycia twierdzy, kultyści wciąż się bronili w kryptach, które prowadziły do refektarzu. Kultyści, widząc nieuchronną porażkę, woleli zginąć niż się poddać, dlatego wielu z nich popełniło samobójstwa, a reszta zatruła się wodą ze studni. Nordowie, po zdobyciu twierdzy, byli zbyt osłabieni na zabezpieczenie ruin, tym bardziej że wielu zginęło od zatrutej wody, a do tego byli dręczeni przez duchy kultystów. Ostatecznie Skorm wysłał magów, by ci zapieczętowali wejście do krypt. W 4E 201 roku, zgodnie z przepowiednią, smoki powróciły, a ich dawni słudzy powstali z martwych. Ostatnie Smocze Dziecię dostało się do grobowca i zabiło Rahgota, który także powstał z martwych w formie Licza.

Zobacz też Edytuj