FANDOM

Galerion Mistyk

Treść Edytuj

Galerion Mistyk
Asgrim Kolsgreg

Vanus Galerion urodził się (nosząc imię Trechtus) we wczesnych, krwawych latach Drugiej Ery. Był sługą w posiadłości pomniejszego szlachcica Lorda Gyrnassa z Sollicich nad Ker. Rodzice Trechtusa byli zwykłymi robotnikami, jednak jego ojciec, działając wbrew zakazowi Lorda Gyrnassa, potajemnie nauczył się czytać, a potem przekazał tę umiejętność synowi. Lord Gyrnasse był zdania, iż słudzy wykształceni na tyle, by czytać, stanowili wynaturzenie i byli zagrożeniem dla siebie samych i dla swoich panów, wobec czego nakazał zamknąć wszystkie sklepiki z książkami w Sollicich nad Ker. Obowiązywał tam zakaz wstępu dla wszelkich księgarzy, poetów i nauczycieli, oprócz tych utrzymywanych przez Gyrnassa. Niemniej jednak uprawiany na małą skalę przemyt literatury powodował, że pewna liczba ksiąg i zwojów krążyła zawsze w posiadłości.

Kiedy Trechtus miał osiem lat, przemytników złapano i uwięziono. Mówiło się, że to matka Trechtusa, osoba prosta, przy tym niezmiernie religijna i obawiająca się swojego męża, naprowadziła Lorda Gyrnassa na ich trop, ale nie była to jedyna plotka na ten temat. Proces przemytników był czystą fikcją, a wykonanie kary nastąpiło od razu. Ciało powieszonego ojca Trechtusa całymi tygodniami trzymano na powietrzu podczas najgorętszego lata, jakie w ciągu długich stuleci nawiedziło Sollicich nad Ker.

W trzy miesiące później Trechtus uciekł z posiadłości Lorda Gyrnassa. Zdołał dotrzeć aż do Alinoru, który leży w pół drogi przecinającej Wyspę Summurset. Grupa trubadurów odnalazła go, niemal martwego, zwiniętego w kłębek w przydrożnym rowie. Zaopiekowali się nim, wyleczyli i zatrudnili jako chłopca na posyłki w zamian za dach nad głową i jedzenie. Jeden z trubadurów, wróżbiarz imieniem Heliand, zaczął sprawdzać zdolności chłopca i odkrył, że Trechtus mimo swojej nieśmiałości był z natury bardzo inteligentny i jak na swoje wychowanie bardzo rozwinięty. Heliand dostrzegł w nim pokrewną duszę - sam zaś odebrał na wyspie Artaeum wykształcenie jako mistyk.

Kiedy grupa zajechała z występami do wioski Potansa na wschodnim wybrzeżu Summurset, Heliand zabrał jedenastoletniego wówczas Trechtusa na Wyspę Artaeum. Uczony Mag Iachesis dostrzegł w chłopcu potencjał i przyjął go na ucznia, nadając mu imię Vanus Galerion. Na wyspie Artaeum Vanus ćwiczył swe ciało i umysł.

Takie więc wykształcenie odebrał pierwszy Profesor Nauk Magicznych Gildii Magów. Uczyli go Psyjicy z wyspy Artaeum. Jego filozofia dzielenia się wiedzą wywodziła się zaś z doświadczonej przezeń w dzieciństwie niesprawiedliwości.