FANDOM

Gildia Magów – organizacja zrzeszająca magów.

 Historia Edytuj

Gildia Magów powstała na początku 2E. Jedyną organizacją o podobnej strukturze i celach było stowarzyszenie znane dzisiaj pod nazwą Zakon Psijic na wyspie Artaeum.

W Drugiej Erze Vanus Galerion, psijik z Artaeum zaczął gromadzić wokół siebie magów z okolic Summerset, przez co zwrócił na siebie powszechną uwagę. W wcześniejszych latach magowie spoza Zakonu Psijik, żyli na uboczu cywilizacji jako samotnicy, gdzie ukryci w swoich domach po kryjomu praktykowali sztuki magiczne.

Działania Vanusa wywołały ogólną niechęć wobec magów przez co powstały protesty. Zwykli ludzie uważali, iż magowie powinni swoje magiczne eksperymenty (w tym również nekromancję, która wtedy jeszcze nie była zakazana) prowadzić z dala od siedzib ludzkich. Jeszcze większe oburzenie wśród ludności wywołał pomysł Galeriona, dotyczący dostępności wszelkich magicznych przedmiotów, mikstur i zaklęć dla każdego, kogo było na nie stać. Arystokracja miała w ten sposób utracić monopol na magię.

Wkrótce Vanus Galerion został doprowadzony przed oblicze Iachesisa i Rilisa XII Króla Pierwszej Twierdzy, po czym zmuszony do ujawnienia celów formowanego przez siebie bractwa. Niestety nie zachowały się żadne pisma dotyczące przebiegu rozmowy, wiadomo jednak, że przyniosły one pozytywny skutek. W 2E 230 roku została oficjalnie utworzona Gildia Magów.

Po utworzeniu Gildii, zajęto się sprawą bezpieczeństwa. O ile Zakon Psijik nie potrzebował obrony, gdyż każdego kto był niechciany na wyspie Artaeum, po prostu zdematerializowano, o tyle gildia magów potrzebowała już strażników do ochrony. Rok po utworzeniu Gildii został powołany Rycerski Zakon Latarni.

Gildia powoli rozchodziła się na cały kontynent Tamriel. Wkrótce urosła w sile, dzięki czemu stała się niebezpiecznym przeciwnikiem dla całej rzeszy wrogich organizacji. Było tylko kilka przypadków, kiedy stowarzyszenie magów zaangażowało się w spory polityczne. Jednak ich udział zawsze decydował o wyniku konfliktu.

W 4E organizacja została zdelegalizowana przez Konkordat Bieli i Złota, a w jej miejsce powstał Synod. W Skyrim wciąż działa jeszcze Akademia w Zimowej Twierdzy, której udało się przetrwać kryzys dzięki temu, że nie była zrzeszona bezpośrednio z gildią.

Organizacja Edytuj

Wedle pierwotnej koncepcji Vanusa Galeriona, gildią kieruje najwyższa rada, złożona z sześciu Profesorów Nauk Magicznych. Każda siedziba jest prowadzona przez Mistrza Gildii, wspomaganego przez dwóch doradców, Mistrza Inkunabułów i Zbrojmistrza. Mistrz Inkabułów przewodzi dodatkowemu ciału doradczemu składającego się z Mistrza Nauk i Mistrza Jasnowidzenia. Zbrojmistrz również posiada doradców, Mistrza Nowicjuszy i Palatyna, zarządzającego lokalną siedzibą Zakonu Lampy (Rycerski Zakon Latarni).

 Usługi Edytuj

Wiele gildii oferuje różnorodne usługi, w tym także gildia magów. Do podstawowych usług należy zaklinanie najróżniejszych przedmiotów, tworzenie zaklęć, sprzedawanie zwojów, mikstur, a także składników alchemicznych. W gildii dostępne jest również szkolenie w różnych szkołach magii, jak i teleportowanie klientów do upragnionych miejsc za opłatą. Dla członków gildii są oferowane zniżki na usługi, jak i dostęp do innych, niedostępnych dla zwykłych obywateli rzeczy.

Zobacz teżEdytuj