FANDOM

Gwiazdozbiór – książka występująca w The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Treść Edytuj

Gwiazdozbiór
Ffoulke

Gwiazdy na niebie Tamriel dzieli się na trzynaście konstelacji. Trzy z nich są dużymi gwiazdozbiorami, znanymi jako Strażnicy – to Wojownik, Mag i Złodziej. Każdy ze Strażników chroni po trzy inne konstelacje przed trzynastym gwiazdozbiorem, Wężem.

Słońce wschodzące w pobliżu jednego z gwiazdozbiorów oznacza nastanie pory danej konstelacji – trwa ona każdorazowo około miesiąca. Wąż nie ma własnej pory, gdyż przemieszcza się po nieboskłonie, z reguły zagrażając jednej z pozostałych formacji gwiazdowych.

Wojownik (Oblivion)

Wojownik

Wojownik to pierwszy z gwiazdozbiorów-Strażników, chroniący Damę, Rumaka i Lorda. Jego porą jest Ostatni Siew, miesiąc, w którym jego siła jest potrzebna podczas żniw. Urodzeni pod znakiem Wojownika dobrze sobie radzą ze wszelkim uzbrojeniem, mają jednak również tendencje do wybuchów złości.

Mag (Oblivion)

Mag

Mag chroni Ucznia, Atronacha i Rytuał, a jego porą jest Deszczowa Dłoń – miesiąc, w którym po raz pierwszy użyto magii. Urodzeni pod znakiem Maga dysponują większymi ilościami many, są też utalentowani we wszelkich dziedzinach wiedzy magicznej, często jednak charakteryzują się arogancją i roztrzepaniem.

Złodziej (Oblivion)

Złodziej

Złodziej to ostatnia spośród konstelacji-Strażników, chroniąca Kochankę, Cień i Wieżę. Jego pora przypada na najciemniejszy miesiąc Gwiazdy Wieczornej, a osoby urodzone w tym okresie nie zostają automatycznie złodziejami, częściej jednak ryzykują i rzadko ponoszą tego ryzyka konsekwencje – do czasu. Ich szczęście kiedyś się skończy, powodując, że z reguły nie dożyją one wieku porównywalnego z tym osiąganym przez osoby urodzone pod innymi znakami zodiaku.

Wąż (Oblivion)

Wąż

Wąż przemieszcza się po nieboskłonie i nie posiada własnej pory, mimo, że jego ruchy są do pewnego stopnia przewidywalne. Nie ma jednej wspólnej cechy wyróżniającej tych, którzy rodzą się pod tym znakiem zodiaku – zaliczają się do nich zarówno ci, których los obdarzył największym błogosławieństwem, jak i najgorszymi klątwami.

Dama (Oblivion)

Dama

Dama to jedna z podopiecznych Wojownika, a jej porą jest miesiąc Domowego Ogniska. Osoby urodzone pod znakiem Damy są z reguły uprzejme i tolerancyjne.

Rumak (Oblivion)

Rumak

Rumak to jeden z podopiecznych Wojownika, a jego porą jest miesiąc Śródrocza. Osoby urodzone pod znakiem Rumaka charakteryzują brakiem cierpliwości i zawsze spieszą z jednego miejsca na drugie.

Lord (Oblivion)

Lord

Porą Lorda jest miesiąc Pierwszego Siewu, kiedy dogląda on sadzenia roślin w całym Tamriel. Osoby urodzone pod tym znakiem są silniejsze i zdrowsze, niż inni.

Uczeń (Oblivion)

Uczeń

Porą Ucznia jest miesiąc Pełni Słońca, a osoby pod tym znakiem urodzone charakteryzują się większymi zdolnościami we wszelkich dziedzinach wiedzy magicznej, ale i większą podatnością na magię.

Atronach (Oblivion)

Atronach

Atronach (zwany często Golemem) to jeden z podopiecznych Maga. Jego porą jest miesiąc Zachodzącego Słońca, a osoby urodzone pod tym znakiem stają się często doskonałymi czarownikami o dużych zapasach many, niezdolnymi niestety do samodzielnego jej wytwarzania.

Rytuał (Oblivion)

Rytuał

Rytuał to jeden z podopiecznych Maga; jego porą jest miesiąc Gwiazdy Porannej, zaś osoby pod tym znakiem urodzone mogą posiadać szeroki wachlarz zróżnicowanych umiejętności zależnych od konkretnego układu księżyców i Bóstw w czasie ich narodzin.

Kochanka (Oblivion)

Kochanka

Kochanka to podopieczna Złodzieja, a jej pora przypada na miesiąc Wschodzącego Słońca. Osoby urodzone pod znakiem Kochanki najczęściej kojarzą się z elegancją i namiętnością.

Cień (Oblivion)

Cień

Porą Cienia jest miesiąc Drugiego Siewu. Osoby urodzone pod tym znakiem zyskują od gwiazd możliwość łatwego krycia się w ciemnościach.

Wieża (Oblivion)

Wieża

Wieża to podopieczna Złodzieja, a jej porą jest miesiąc Pierwszych Mrozów. Osoby urodzone pod znakiem Wieży mają smykałkę do znajdowania złota oraz otwierania wszelakich zamków.