FANDOM

Hollow City (pl. Puste Miasto) – miasto znajdujące się w Mroźnej Przystani, przeniesione tam przez Meridię z Mundus.

Historia Edytuj

Atak Molag Bala i przeniesienie do Lodowego Azylu Edytuj

W 1E 484 miasto było rządzone przez Laloriarana Dynara. W tym samym roku, słudzy Molag Bala je zaatakowali. Obrońcy walczyli dzielnie, ale jasne było, iż siły Pana Dominacji są zbyt wielkie. Meridia zauważyła jednak okazję aby uratować miasto, i zaszkodzić Molag Balowi[1].

Pani Światła wykorzystała otwarte przez Pana Dominacji portale, aby przenieść miasto i jego mieszkańców do Lodowego Azylu. W ten sposób Meridia uzyskała w świecie Molag Bala coś na kształt enklawy i przyczułku. Niestety plan udał się tylko częściowo, gdyż sami mieszkańcy miasta, wskutek zabezpieczeń w Lodowym Azylu, wylądowali w różnych miejscach oddalonych od miasta. Wielu z nich zostało zabitych lub złapanych, i tylko nieliczni dali radę dotrzeć do celu. Sam Laloriaran także został złapany i uwięziony w Lightless Oubliette[1].

Od tego dnia miasto nosiło nazwę Hollow City i stało się swego rodzaju ostoją dla tych, którzy trafili do planu Molag Bala, ale nie dali się zniewolić. Sam Pan Dominacji nie był wstanie zaszkodzić miastu, gdyż było ono chornione osobiście przez Meridię[1].

Zlanie Płaszczyzn Edytuj

W 2E 582 armia złożona z członków Gildii Wojowników i Gildii Magów, a także ochotników pod dowódźtwem Vestige'a, przypuszcza atak na Mroźną Przystań. Niestety, w skutek zabezpieczeń Lodowego Azylu cała armia zostaje podzielona i trafia do płaszczyzny rozrzucona[2]. Sam Vestige daje radę dotrzeć do Hollow City, gdzie uzyskuje pomoc Meridii, która wówczas podawała sie za Strażnika Ziemi[2].

Dzięki niej bohater był wstanie zebrać większość początkowych sił. Uwalnia też Laloriana Dynara i sprowadza go spowrotem do Hollow City[2].

Niedługo później, połączone siły pod dowódźtwem króla Lalorirana i Vestige'a przeprowadzają atak na Niekończące się Schody i dostają się do Planar Vortex[3]. Tam, dzięki pomocy Meridii, udaje się zniszczyć mechanizm odpowiedzialny za Zlanie Płaszczyzn[3]. Sam Lalorian umiera na krótko po ataku, na skutek Światła Meridii, przed którym nie zdążył się ukryć w czasie niszczenia Planar Vortex[3][4]

Ciekawostki Edytuj

  • Podobieństwo w roli miasta i kontekście zniknięcia, sugeruje iż Hollow City to tak naprawdę Delodiil.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Dialog z The Groundskeeper z gry The Elder Scrolls Online
  2. 2,0 2,1 2,2 The Elder Scrolls Online
  3. 3,0 3,1 3,2 Zadanie: Light from the Darkness z gry The Elder Scrolls Online.
  4. Dialog z Lalorian Dynar z gry The Elder Scrolls Online