Kamień szlifierski – obiekt występujący w The Elder Scrolls V: Skyrim, umożliwiający ulepszanie broni. Można je znaleźć w wielu miejscach, zwłaszcza w pobliżu kuźni. Ulepszanie broni za pomocą kamienia szlifierskiego oraz zaklinania to jedyne sposoby na zwiększenie obrażeń zadawanych przez tę broń. Używanie kamienia szlifierskiego podwyższa umiejętność Kowalstwo, ale w mniejszym stopniu niż wykuwanie broni w kuźni. Do ulepszania broni używa się odpowiednich sztabek, chociaż w niektórych przypadkach konieczne jest wykorzystanie bardziej nietypowych materiałów. Stopień ulepszenia zależy od poziomu umiejętności Kowalstwo.

Kamień szlifierski (Skyrim)

Jakość ulepszonej broni Edytuj

Gdy ulepszymy broń, przy jej nazwie pojawi się dopisek oznaczający poziom jakości ulepszonej broni. Jakości są stopniowo coraz lepsze od pierwszej do ostatniej:

  • Porządny
  • Nadzwyczajny
  • Wyjątkowy
  • Bez skazy
  • Doskonały
  • Legendarny

Ciekawostki Edytuj

  • Jeżeli użyje się zaklęć na noszonych przez postać przedmiotach lub eliksirów do podniesienia poziomu kowalstwa powyżej 100, można ulepszyć przedmiot powyżej „legendarnej” jakości, chociaż dopisek „legendarna” przy nazwie przedmiotu nie zmieni się.