FANDOM

Klan Ra’athimdunmerski klan władający miastem-państwem Ebonheart w Morrowind. Dawniej klan ten był częścią rodu Mora, ale obecnie członkowie klanu przynależą do rodu Hlaalu[1].

Historia Edytuj

Wieki temu klan Ra’athim miał być jednym z najpotężniejszych klanów w całym Morrowind. Jego przywódcy mieli nosić tytuł Wysokiego Króla Morrowind, a w ich posiadaniu miało znajdować się zarówno Ebonheart, jak i Twierdza Smutku. Własnością klanu miały być także wszystkie dochodowe kopalnie, z których powodu mówi się, że Ra’athimowie mają wydobywanie złóż we krwi[1][2].

Ród utracił jednak swoją potęgę, kiedy dziedzictwo rodu zostało podzielone, pomiędzy będących bliźniakami wnuków legendarnego króla Moraelyna, których potomkowie rywalizują ze sobą po dziś dzień. Doszło również wtedy do utraty przez Ra’thimów tytułu Wysokiego Króla, zastąpionego przez urząd Przywódcy Wojsk, który był obsadzany jedynie w sytuacjach kryzysowych przez Wielką Radę[1].

Trzecia Era Edytuj

W trakcie Wojny o Czerwony Diament klan stanął po stronie cesarza Uriela Septima III i jego matki królowej Samotni Potemy. Kiedy jednak Uriel III przegrał wojnę, a na Rubinowym Tronie zasiadł Cephorus Septim I, klan popadł w niełaskę, podczas gdy ich rywale z Twierdzy Smutku urośli w siłę[3].

Ich sytuacja poprawiła się, kiedy na tron Cesarstwa wstąpił Magnus Septim, który pragnąć poprawić relację z władcami Ebonheart, postanowił wydać swojego syna Pelagiusa za Katariah, która była znana jako utalentowana dyplomatka. Choroba psychiczna jej męża spowodowała jednak, że Katariah była zmuszona do przejęcia rządów najpierw w Samotni, a po tym jak Pelagius został w roku 3E 145 cesarzem, także w całym Tamriel jako cesarzowa-regentka[3]

Najwybitniejsi członkowie rodu Edytuj

  • Kronin Ra'athim – pierwszy król Ebonheart po upadku Pierwszego Cesarstwa Nordów, który wraz ze swymi synami pokonał i wygnał okupujących Morrowind Nordów[4].
  • Yoriss Ra'athim – pierwsza królowa Kragenmoor po upadku Pierwszego Cesarstwa Nordów[4].
  • Cruethys Ra'athim – król Ebonheart, nastęca Kronina, swego ojca[4].
  • Moraelyn Ra'athim – brat Cruethysa oraz jego następca nazywany Wiedźmim-Królem Ebonheart, legendarny wojownik i bohater sagi o Królu Edwardzie, którego był przybranym ojcem[5].
  • Katariah Septim, z domu Ra'athim – żona Cesarza Pelagiusa Septima, urzędująca po nim jako cesarzowa regentka Trzeciego Cesarstwa[3].

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Prawdziwa Barenziah tom V - Plitinius Mero
  2. King Edward, Part VII
  3. 3,0 3,1 3,2 Obłęd Pelagiusa - Tsathenes
  4. 4,0 4,1 4,2 King Edward, Part X
  5. King Edward, Part III