FANDOM

Komentarze Mit. Brzasku 2 — książka występująca w The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Treść Edytuj

KOMENTARZE DO MISTERIUM XARXESA

KSIĘGA DRUGA

pióra Mankara Camorana

ALTADOON

Ciebie zwę bratem, o ty, któryś znalazł ten dokument.

Echem odpowiedzi jest wyzwolenie, gdzie niewolnicy Malbioge, którzy poznali Numantię, obalili swego króla-nadzorcę, Maztiaka, zwanego przez Misterium Xarxesa Arkaynem. Maztiak, którego zwłoki powlekły przez ulice jego własne trupostwory, a jego ciało otwarto na tych skałach. Zaś anioły, których miłość utracił, piły z jego miodnej krwi wołając "Niech każdy pozna wolną wolę i czyni, jak mu się podoba!"

Spisał nasze przybycie Lord Dagon w swej księdze ostrzy. Masz przybyć, bracie, gdy Idole będą opadać z ciebie jeden po drugim. Wywyższonyś w oczach, które jeszcze na ciebie nie spojrzały; z prostaczka przez wędrowca przemieniasz się w burzyciela zasłon. Ty, bracie, zasiądziesz ze mną w Raju i uwolnisz się z wszelkich niewiadomych. Co więcej, pokażę ci Jego księgę, z plugawymi piórami jej stronic, być mógł ująć w symbole to, co już wiesz: sfera zniszczenia jest jeno mlekiem wolnych. Nie winię cię za potknięcia, gdyż są spodziewane i otrzymały łaskę namaszczenia. Nie pragnę twych porażek, choć bez nich mógłbyś przewyższyć mnie nawet w nadchodzącej Ziemi wszelkich nieskończoności. Lord Dagon nie życzy ci zła, prócz przelotnego. A czego On pragnie, ty musisz pragnąć, więc poznaj ze stronic Boga to: Rytuał Pragnienia:

Albowiem szepczę ziemi i ziemi, tam, skąd nikt nie zabiera kamieni, lecz nie do krwi, bo krew jest krwią, i nie do trzasku kości, bo kość jest kością, a by pęknąć, odpowiedzieć i upaść przed jednym i jednym, zwę ciebie Smokiem, bratem i królem.

Rzemieni ze skór dreughów: 7 i 7, łyków Oleju, 1 i 1, kręgi, przez mokrych Dibellitów rysowane: trzy koncentryczne i niech ich niższa krew pada swobodnie, narodziny obserwowane przez gawrony: 1 dnia Domowego Ogniska. Wypowiedz te słowa, gdy twój słuch się przytępi:

Spełniony ten, po którym nie pozostanie słowo.

Kto w niewiedzy obraca Koło, zostanie zapamiętany.

Agonią los wszystkich dzieci Aurbisa Tak Jak Jest.