FANDOM

Kompania Czarnego Lasu – organizacja występująca w grze The Elder Scrolls IV: Oblivion. Ich siedziba znajduję się w Cyrodiil, w mieście Leyawiin. W Kompanii Czarnego Lasu dominują Argonianie i Khajiici.

Logo Kompanii Czarnego Lasu (Oblivion)

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Kompania była początkowo małą, niegroźną grupą najemników, jakich pełno w Tamriel. Przyjmowali niewielkie zlecenia, które wykonywali zawsze bez skrupułów. W takim stanie by pozostali, gdyby nie pojawienie się wśród nich nowego przywódcy, Khajiita o imieniu Ri'Zakar, który sprowadził drzewo Hist z dalekiej Argonii.

Rywalizacja z Gildią Edytuj

Kompania z łatwością wykonywała wszystkie zlecenia, przyjmując wszystkie te, które Gildia Wojowników odrzucała. W końcu doszło do tego, że kiedy miało się pilną sprawę, w pierwszej kolejności zwracano się do Czarnego Lasu. Wszystko wykonywali, jednak coraz częściej słyszano o „nieszczęśliwych wypadkach”.

Vitellus Donton Edytuj

Wciąż istniały osoby nieufne Kompanii i zwracające się do Wojowników, jednak była to zdecydowana mniejszość. Wrogie działania przeciwko Kompanii rozpoczęły się jednak nieco wcześniej, podczas feralnej misji z Azanim Czarne Serce. Mag Argoth zlecił gildii odzyskanie z jego rąk pewnego artefaktu. Zawiedli. W misji uczestniczyli między innymi Modryn Oreyn, oraz Vitellus Donton. Z dwudziestu osób przeżyła piątka. Vitellus zginął, a jego matka, mistrzyni gildii, załamała się i nie podejmowała żadnych kroków, całą uwagę poświęcając drugiemu Dontonowi. Tymczasem Kompania z garstką ludzi wypełniła kontrakt, a zleceniodawca zginął parę dni po otrzymaniu artefaktu. Oreyn nabrał dużych podejrzeń.

Otwarta Wojna Edytuj

Gildia Wojowników jeszcze się trzymała, ale miała coraz mniejsze znaczenie. Ri'Zakar nie miał jednak zamiaru czekać spokojnie na jej koniec. Postanowił kilkoma szybkimi ciosami wygrać tę bitwę.

Bohater Kvatch Edytuj

Obowiązki Edytuj

Niedługo po dołączeniu do Gildii, nasza postać otrzymuje rozkazy od Modryna Oreyna. Otóż pewien Bosmer nie wywiązał się z dość prostego zlecenia; miał odzyskać księgę z pewnej jaskini. Jest to Pamiętnik Brenusa Astisa z Jaskini Spadającej Skały. Gdy bohater porozmawia z Maglirem (bo tak się nazywa), dowie się, że musi zająć się rodziną i rząda więcej pieniędzy. Po rozmówieniu się z Oreynem to my musimy wykonać zlecenie, za które otrzymamy 200 septimów.

Brak Pracy Edytuj

Następne zlecenie jest zwykłym uspokojeniem pijaków z Gildii, którzy nie mają pieniędzy z powodu braku kontraktów, które zabiera Kompania. Gdy Margarta wynajmie ich do poszukiwań składników alchemicznych, otrzymamy od Modryna 400 sztuk złota.

Viranus Donton Edytuj

Następna misja jest dość tajna. Pochodzi prywatnie od Oreyna. Najważniejsze, by... Mistrzyni się o niej nie dowiedziała. Otóż po śmierci pierworodnego Vilena otacza młodszego Viranusa taką opieką, że Dunmer...

Zdrada! Edytuj
Azani Czarne Serce Edytuj
Trolle z Zapomnianej Kopalni Edytuj

Zadanie ponownie ma związek z Viranusem Dontonem. Tym razem syn Mistrzyni Gildii został wysłany na misję oczyszczenia kopalni z trolli. Niestety, od dłuższego czasu nie ma od niego żadnych wieści, a Oreyn zaczyna się niepokoić. Wysyła więc głównego bohatera, by sprawdził, co z Dontonem. W jaskini znajdują się ciała członków gildii i samego Viranusa. Z jego dziennika wynika, że pogromu nie spowodowały potwory, tylko Kompania z Czarnego Lasu, która zaatakowała członków Gildii Wojowników. Oreyn jest zszokowany i idzie pomówić z Vileną.