FANDOM

Kot szablozębny (ang. Sabre Cat)– wielkie, potężne koty zamieszkujące głównie teren Skyrim, najczęściej na nizinie między Białą Granią, a Rorikstead. Roznoszą one chorobę Zmora dla sprytu.

Wygląd Edytuj

Masywne koty o rudawozłotawym futrze, kolorystycznie przypominającym roślinność z terenu Białej Grani. Są niezwykle barczyste, a przednie łapy są znacznie dłuższe od tylnich. Posiadają gigantyczną w porównaniu z cielskiem głowę, a w ich paszczach znajdują się długie zakrzywione kły od których wzięły swą nazwę.

Zachowanie Edytuj

Zwykle są to zwierzęta samotne, lecz zdarza się by podróżowały w grupkach dwóch lub trzech osobników. Gdy atakują ofiarę zwykle na początek ją podchodzą, a potem gwałtownie wyskakują do ataku. Rzadko wchodzą do wody, więc przejście przez głębszą rzekę jest dobrą strategią.

Rodzaje Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W Jaskini Zaginionego Noża na wyższym poziomie postaci znajduje się nieagresywny kot szablozębny, stanie się on agresywny jeśli zostanie zaatakowany lub klatka, w której powinien się znajdować, zostanie otwarta.
  • Kodlak Białowłosy w swym dzienniku przyrównuje waleczność Vilkasa do tej kota szablozębnego.
  • Z książki Koty Skyrim, można się dowiedzieć że koty szablozębne mimo kamuflażu przydatnego na trawiastych nizinach swój czas w większości spędzają na skałach gdzie jest on nieprzydatny, ponadto książka opisuje mięso kota jako pozbawione smaku czy nawet niejadalne.

Błędy Edytuj

  • Z powodu braku w kodzie mechanizmu respawnu koty szablozębne nie odradzają się w grze.

Nawigacja Edytuj

Stworzenia z gry Skyrim
Zwierzęta ChaurusHorkerJastrząbJeleńKońKot szablozębnyKozaKrab błotnyKrowaKrólikKurczakLisŁośMamutNiedźwiedźNiedźwiedź jaskiniowyNiedźwiedź śniegowyPająk śnieżnyPiesŚlizgaczŚnieżny kot szablozębnyŚnieżny lisWilkWilk lodowyZębacz
Stworzenia ChowaniecFalmerGigantLodowy upiórMagiczna anomaliaMatka ognikówOgnikSmokTrollTroll śnieżnyWiedźmokrukWilkołakWiła
Maszyny Krasnoludzka sferaKrasnoludzki centurionKrasnoludzki pająk
Nieumarli DuchDraugrSmoczy KapłanSzkieletWampirWypaczony cień
Daedra Atronach burzyAtronach mrozuAtronach ogniaDremora
Składniki Abecejski długopłetwiakBłękitny motylCyrodiilska ogonnicaĆma księżycowaDanaid wędrownyHistokarpŁosośMałżNorska pęklaOkoń srebrnobocznyPochodnikPszczołaRzeczna beciaWażka
Ozdoby BażantMrówkiNietoperzPtaki