The Elder Scrolls Wiki
Advertisement

Lamia z gry The Elder Scrolls Online

Lamiarasa wężopodobnych humanoidów, z ogonem węża i ciałem humanoida[1], często obdarzonych gadzią głową[2]. Dotychczas spotykano głównie osobniki żeńskie, jednak fakt iż lamie składają jaja[3], może świadczyć o istnieniu osobników męskich z jakichś powodów niewykrywalnych. Ich środowisko życia jest typowo przybrzeżne[2], lamie często można spotkać pod wodą[1]. Populacja występująca na terenie Craglorn była swego czasu tematem nieprzychylnych plotek o niejakim Fredericu Croyensie, jakoby spółkował z jedną lamią i wynikiem pomiotu były małe lamie, jednak uznaje się, że możliwość krzyżowania lamii z innymi rasami należy włożyć między bajki[4].

Lamie są wyjątkowo inteligentne, odziewają się w biżuterię, praktykują własną magię i zdolne są do komunikowania się w Tamrielskim z innymi rasami, przykładem jest tu jedna lamia o imieniu Tzik'nith[2]. Rasa wydaje się posiadać własną religię plemienną, czcząc byty takie jak Matka Jaj i Wielkie Jajo[3].

Na historii Lamie odbiły małe piętno, gdy w 2E 435 dokonały inwazji na Wyspę Burz koło Puszczy Valen[5].

Ciekawostki[]

  • Posiadają spory szereg podobieństwo do Meduz, jednak są to zupełnie różne rasy.

Galeria[]

Zobacz też[]

Nawigacja[]

Rasy
Ludzie AkaviriAl-gemhaAl-haredAtmoranBretonCesarskiGeGigantHorwalliKeptuKetKothringiNedeNordOrmaRedgardYerpest
Merowie AldmerAltmerAyleidBosmerChimerDunmerDwemerFalmerLeworęczny elfMaormerOrsimer
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGrahlGreat TurtleImgaJaszczurowiecKa Po' TunKhajiitKrukLilmothiitCzłowiek-ptakMinotaurSloadTang MoTsaescinienazwana psia rasanienazwana szczurza rasa
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyHistMagna GeSmokWiła
Pozostałe HarpiaKamalLamiaMedusa
Inne rodzaje istot rozumnych
Nieumarli DraugrDuchLiczWampir

Przypisy[]

Advertisement