FANDOM

Lokir (znany również jako Lokir z Rorikstead) – koniokrad z wioski Rorikstead.

Historia Edytuj

Podczas wprowadzenia do gry Lokir znajduje się wśród przestępców zabieranych do Helgen. Lokir zamierzał ukraść konia i udać się do Hammerfell, kiedy wpadł w zasadzkę Legionu Cesarskiego w celu uchwycenia Gromowładnych. Podczas podróży do Helgen Lokir krytykuje rebelię Ralofa, członka armii Gromowładnych (kierując się najprawdopodobniej własnym interesem, ponieważ gdyby nie bunt dotarłby spokojnie do Hammerfell). Mówi Ostatniemu Dovahkiinowi, który również znajduje się pośród więźniów, że on także nie powinien tutaj być.

Osobowość Edytuj

Gdy Lokir dowiaduje się, że wraz z nim na furmance jedzie Ulfrik Gromowładny, staje się zrozpaczony, zdesperowanie próbując powiedzieć, że nie jest Gromowładnym. Ralof próbuje przekazać mu, żeby zachował odwagę i stawił czoła śmierci. W ostatniej chwili w akcie rozpaczy próbuje uciec przed egzekucją, zostaje jednak zabity przez cesarskich łuczników.

Ciekawostki Edytuj

  • Lokir może zostać zastrzelonym przez aż sześciu cesarskich żołnierzy, ponieważ tyle jest dostępnych łuków. Zdarza się to jednak bardzo rzadko.
  • Używając konsoli można zabić cesarskich żołnierzy, zanim zabiją Lokira. Jednakże nie powstrzyma to śmierci Lokira, która jest oskryptowana.
  • Jeżeli zabijemy Lokira używając konsoli zanim on zacznie uciekać, spowoduje to, że cesarscy żołnierze będą strzelać do jego trupa.
  • W Rorikstead nie znajduje się żadna posiadłość Lokira, zaś żaden z jego mieszkańców o nim nie wspomina.
  • Bethesda stworzyła mod o nazwie Grobowiec Lokira, który służy jako wideo dla osób chcących korzystać z zestawu do tworzenia modów. Jeśli mod zostanie pobrany, grobowiec Lokira znajduje się tuż nad rzeką Rzecznej Puszczy.
  • Lokir jest pierwszym bohaterem w The Elder Scrolls V: Skyrim umierającym w grze.