FANDOM

Ludzie – określenie zbiorcze przedstawicieli ludzkich ras. Bardzo się różnią fizycznie i kulturowo od merów i zwierzokształtnych, ale mogą się krzyżować z merami; pogłoski o krzyżowaniu się ze zwierzokształtnymi nie są udowodnione.[1]

Kolor skóry ludzi jest zróżnicowany. Nordowie i Bretoni mają najjaśniejszą skórę, a Redgardzi najciemniejszą.

Rasy ludzi na Tamriel Edytuj

Teraz, w Czwartej Erze, Tamriel zamieszkują Nordowie, Bretoni, Redgardzi i Cesarscy. Starożytną, wymarłą ludzką rasą są Nede. Są to przodkowie Bretonów, i Cesarskich. Czarne Mokradła zamieszkiwali niegdyś Kothringi oraz Orma. Niewiele wiadomo o Keptu.

Żyjące Edytuj

(Stan w Czwartej Erze)

Wymarłe Edytuj

(Stan w Czwartej Erze)

Pochodzenie Edytuj

Nie wiadomo, skąd dokładnie pochodzą rasy ludzkie; sami ludzie wykształcili piśmienność stosunkowo późno. Najwcześniejsze zapiski dotyczą ludzi przybyłych z Atmory do dzisiejszego Skyrim, jednak wiadomo, że gdy Atmoranie podbijali północne Tamriel i dotarli dalej, napotkali Bretonów oraz Nede, ludzi w obu przypadkach dobrze zasymilowanych w kulturze zdominowanej przez elfy. Ludzie w czasach podbojów Atmoran ze Skyrim zamieszkiwali już całe Tamriel. Najprawdopodobniej byli to potomkowie ludzi szukających lepszego życia w nowym świecie, uciekających przez Morze Upiorów z Atmory.[2] Redgardzi pochodzą z Yokudy, kontynentu, który już nie istnieje.

Przypisy Edytuj

  1. Uwagi na temat filogenezy i biologii ras
  2. Pogranicze, Podbój i Przystosowanie: Społeczna Historia Cyrodiil – Wydawnictwo Uniwersytetu Gwylim, 3E 344
Rasy
Ludzie AkaviriAl-gemhaAl-haredAtmoranBretonCesarskiGeGigantHorwalliKeptuKetKothringiNedeNordOrmaRedgardYerpest
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGrahlGreat TurtleImgaJaszczurowiecKa Po' TunKhajiitLilmothiitLudzie-ptakiMinotaurSloadTang MoTsaescinienazwana psia rasanienazwana szczurza rasa
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyHistMagna GeSmokWiła
Pozostałe HarpiaKamalLamiaMedusa
Inne rodzaje istot rozumnych
Nieumarli DraugrDuchLiczWampir