FANDOM

Lysandus (3E 354 - 3E 403) – król Daggerfall, jego rodzicami byli Arslan II oraz Nulfaga. Mynisera była jego żoną, która urodziła mu syna Gothryda - który po śmierci Lysandusa zastąpił go na tronie. Śmierć nastąpiła po 54 latach życia, w 3E 403 gdy zmarł w jednej z bitew o Betonię, jak się później okazało, zastawiono na niego pułapkę.

Jako król, Lysandus był zaufanym przyjacielem Uriela VII, za jego panowania królestwo Daggerfall stało się najpotężniejszym miastem w Zatoce Iliac, na niekorzyść królestwa Sentinel oraz Wayrest. Mimo że lojalność dla Cesarza była bardzo ważna, to już lojalność wobec swojej żony Mynisery nie była tak oczywista. Miał wiele kochanek, ostatnią z nich była nadworna czarodziejka. W zatoce Iliac dochodziło do wielu konfliktów między trzema największymi królestwami - ostatnia zakończyła się dla Lysandusa śmiercią.

Podczas Wojny o Betonię zginął w przeddzień najważniejszej bitwy, król i jego towarzysze zostali otoczeni przez grupę orków. Jego syn i zarazem jedyne dziecko musiało poprowadzić armię Daggerfall przeciwko wojskom Sentinel[1][2].

W bezpośrednim starciu Gothryd zabił króla Sentinel - Camarona co zakończyło Wojnę o Betonię i stawiało Daggerfall w dobrym świetle[1][2].

Trup Lysandusa "został pochowany w nieznanym miejscu" i nawiedza ulice Daggerfall wraz ze swą armią jako duch, aby siać strach i spustoszenie, aż do momentu kiedy zjawia się bohater Daggerfall i rozwikłuje zagadkę.

Poprzednik
Arslan II
Tytuł
Król Daggerfall
Następca
Gothryd

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 War Of Betony - Fav'te
  2. 2,0 2,1 War Of Betony - Vulper Newgate