FANDOM

Posąg Meridii (Skyrim)

Posąg Meridii, byłej Magna Ge, Merid-Nundy, z gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Magna Ge – znane też jako Magna-Ge lub Gwiezdne Sieroty. Rasa Et'Ada, które podążyły za Magnusem do Aetherius, gdy ten uciekł z Mundus w Erze Świtu[1].

Magnus wydarł dziurę do Aetherius w Otchłani i otwór ten stał się słońcem, natomiast Magna Ge wydarły mniejsze dziury, które stały się gwiazdami. Teraz Magna Ge są utożsamiane z tym co stworzyły – gwiazdami[2]. Niektórzy twierdzą, że to, co pozostało z Magnusa na świecie jest odczuwane i kontrolowane przez śmiertelników jako magia[3]. Grupa Magna Ge jest odpowiedzialna za stworzenie Brzytwy Mehrunesa, artefaktu Daedrycznego księcia Mehrunesa Dagona, w Lyg[4].

Znane Magna Ge Edytuj

  • Magnus – lider Magna Ge, Magnus jest bogiem magii i jest czczony przez niektóre elfie panteony. Magnus może być postrzegany w ciągu dnia jako największa gwiazda na niebie, Słońce, które było pierwszą dziurą powstałą w Mundusie.
  • Mnemoli – znana jako Mnemo-Li lub Niebieska Gwiazda, uważana za najlepiej znaną Magna Ge. Kojarzona z wydarzeniami „bez czasu” (tłum. autorskie, ang. un-time events), będącymi przeciwieństwem dzieła Akatosha. Podczas Wyłomów Smoka można dojrzeć ją na niebie nawet w ciągu dnia[1].
  • Merid-Nunda – dziś znana jako Meridia. Kiedyś była jedną z Magna Ge. Gdy zadawała się z Daedrami została strącona ze swego miejsca i została Daedrycznym Księciem[1].
  • Xero-Lyg – jedna z Dziewięciu Błyskotliwości, nic nie wiadomo o tym Magna Ge poza jego imieniem[1].
  • Una – Magna Ge, która podług legend Dunmerów stała się Baar Dau[5].

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Exegesis of Merid-Nunda
  2. Wayshrines of Tamriel
  3. Monomit
  4. Komentarze do Misterium Xarxesa tom 4
  5. Testimonials on Baar Dau –˜ Minerva Calo, Associate Chronicler

Nawigacja Edytuj

Rasy
Ludzie AkaviriAl-gemhaAl-haredAtmoranBretonCesarskiGeGigantHorwalliKeptuKetKothringiNedeNordOrmaRedgardYerpest
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGrahlGreat TurtleImgaJaszczurowiecKa Po' TunKhajiitLilmothiitLudzie-ptakiMinotaurSloadTang MoTsaescinienazwana psia rasanienazwana szczurza rasa
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyHistMagna GeSmokWiła
Pozostałe HarpiaKamalLamiaMedusa
Inne rodzaje istot rozumnych
Nieumarli DraugrDuchLiczWampir