Mannimarco znany także jako Bóg Robactwa[1], Ożywieniec, Księżyc Nekromanty[2]altmerski licz, zwany za życia Królem Robaków[3], który w wyniku Wypaczenia na Zachodzie, stał się jednocześnie bogiem i nim nie został[4], tworząc dwie wersje: Mannimarco, który był bogiem[1] i Mannimarco, który nim nie był[5].

Historia[edytuj | edytuj kod]

Mannimarco urodził się około 210 roku Drugiej Ery. W swoich wczesnych latach dołączył do Zakonu Psijic. Stał się jednym z jego najbardziej uzdolnionych uczniów i wśród nich dorównywał mu tylko człowiek zwany Vanus Galerion. Niedługo później Mannimarco stał się nekromantą i założył Zakon Czarnego Robaka. Zaczął także wciągać do nekromancji wiele magów i czarownic z Tamriel. Jego konkurent, Vanus Galerion, nie mógł pogodzić się z poczynaniami Mannimarca i stworzył armię, której celem była walka z nekromantami. Ostatecznie Zakon Mannimarca i Armia Galeriona stoczyły ze sobą walkę. Choć armia Galeriona zwyciężyła, on sam zginął, a Mannimarco zniknął i nie pokazywał się przez lata.

Podczas Złamania Smoka nad Zatoką Iliac, Mannimarco użył Mantelli aby osiągnąć boskość. Powiodło mu się i od tamtej pory znany jest jako Ożywieniec, a jego ciałem jest Księżyc Nekromanty, który osłabia moc Arkaya, pozwalając Kultystom Czarnego Robaka na tworzenie czarnych klejnotów dusz[6][7].

W czasie wydarzeń z The Elder Scrolls Online współpracował on z rządzącą w tym czasie Cyrodiil fałszywą rodziną Tharn pod pretekstem przywrócenia do życia zmarłych żołnierzy Cesarstwa. W rzeczywistości jednak służyli oni wspólnie Molag Balowi.

W czasie wydarzeń z The Elder Scrolls II: Daggerfall ukrywa się on nad Zatoką Iliac i możemy wykonać dla niego parę zadań.

W czasie wydarzeń z The Elder Scrolls IV: Oblivion odbudowuje on swój Zakon Czarnego Robaka i atakuje Gildię Magów w Cyrodiil rządzoną przez Hannibala Travena. W czasie wykonywania zadań dla tej gildii Bohater Kvatch zostaje ostatecznie wysłany do kryjówki Mannimarca i zabija go, kończąc w ten sposób ataki nekromantów.

The Elder Scrolls Online[edytuj | edytuj kod]

Mannimarco jest jednym z dwóch głównych antagonistów w grze. W czasie podróżowania po Tamriel wielokrotnie możemy się natknąć na jego nekromantów i kultystów.

W trakcie wykonywania misji fabularnych dowiadujemy się że tak naprawdę nekromanta służy Molag Balowi tylko po to, aby zdobyć jak największą moc i zniszczyć swego "pana" aby samemu zostać deadrycznym księciem. Werbował nowych kultystów a także poszukiwał potężnego Amuletu Królów, który miał mu pozwolić zrealizować swój plan.

W czasie walki z naszym bohaterem wykorzystuje pełnie swojej mocy i wykazuje pełną determinacji wole walki. Walkę kończy dopiero nie śmierć nekromanty, ale interwencja Molag Bala, który porywa nekromantę i go torturuje za jego nielojalność.

Ostatni raz spotykamy Mannimarco w czasie ostatniego zadania. Jest on torturowany przez dremory Molag Bala. Możemy go uwolnić lub zostawić na pewną śmierć (wybór nie ma żadnych konsekwencji na dalszą fabułę).

Autor[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Nawigacja[edytuj | edytuj kod]

Bóstwa
Aedra
Daedryczni książęta
Inne
Anui-ElMagnusNumidiumSithis
Śmiertelnicy
AlessiaAlmalexiaArkayCuhlecainDagoth UrEphenI'ricJodeJoneKieranLamae BeolfagMannimarcoNerevarReman/Reymon EbonarmRajhinSageSaiSotha SilTalosVivec
Nieokreślone
Kosmiczne siły
AnuPadomay
Yokudańscy bogowie
... więcej o „Mannimarco
Mannimarco +