FANDOM

Mannimarco znany także jako Bóg Robactwa[1], Ożywieniec, Księżyc Nekromanty[2]altmerski licz, zwany za życia Królem Robaków[3], który w wyniku Wypaczenia na Zachodzie, stał się jednocześnie bogiem i nim nie został[4], tworząc dwie wersje: Mannimarco, który był bogiem[1] i Mannimarco, który nim nie był[5].

Historia Edytuj

Mannimarco urodził się około 210 roku Drugiej Ery. W swoich wczesnych latach dołączył do Zakonu Psijic. Stał się jednym z jego najbardziej uzdolnionych uczniów i wśród nich dorównywał mu tylko człowiek zwany Vanus Galerion. Niedługo później Mannimarco stał się nekromantą i założył Zakon Czarnego Robaka. Zaczął także wciągać do nekromancji wiele magów i czarownic z Tamriel. Jego konkurent, Vanus Galerion, nie mógł pogodzić się z poczynaniami Mannimarca i stworzył armię, której celem była walka z nekromantami. Ostatecznie Zakon Mannimarca i Armia Galeriona stoczyły ze sobą walkę. Choć armia Galeriona zwyciężyła, on sam zginął, a Mannimarco zniknął i nie pokazywał się przez lata.

Podczas Złamania Smoka nad Zatoką Iliac, Mannimarco użył Mantelli aby osiągnąć boskość. Powiodło mu się i od tamtej pory znany jest jako Ożywieniec, a jego ciałem jest Księżyc Nekromanty, który osłabia moc Arkaya, pozwalając Kultystom Czarnego Robaka na tworzenie czarnych klejnotów dusz[6][7].

W czasie wydarzeń z The Elder Scrolls Online współpracował on z rządzącą w tym czasie Cyrodiil fałszywą rodziną Tharn pod pretekstem przywrócenia do życia zmarłych żołnierzy Cesarstwa. W rzeczywistości jednak służyli oni wspólnie Molag Balowi.

W czasie wydarzeń z The Elder Scrolls II: Daggerfall ukrywa się on nad Zatoką Iliac i możemy wykonać dla niego parę zadań.

W czasie wydarzeń z The Elder Scrolls IV: Oblivion odbudowuje on swój Zakon Czarnego Robaka i atakuje Gildię Magów w Cyrodiil rządzoną przez Hannibala Travena. W czasie wykonywania zadań dla tej gildii Bohater Kvatch zostaje ostatecznie wysłany do kryjówki Mannimarca i zabija go, kończąc w ten sposób ataki nekromantów.

The Elder Scrolls Online Edytuj

Mannimarco jest jednym z dwóch głównych antagonistów w grze. W czasie podróżowania po Tamriel wielokrotnie możemy się natknąć na jego nekromantów i kultystów.

W trakcie wykonywania misji fabularnych dowiadujemy się że tak naprawdę nekromanta służy Molag Balowi tylko po to, aby zdobyć jak największą moc i zniszczyć swego "pana" aby samemu zostać deadrycznym księciem. Werbował nowych kultystów a także poszukiwał potężnego Amuletu Królów, który miał mu pozwolić zrealizować swój plan.

W czasie walki z naszym bohaterem wykorzystuje pełnie swojej mocy i wykazuje pełną determinacji wole walki. Walkę kończy dopiero nie śmierć nekromanty, ale interwencja Molag Bala, który porywa nekromantę i go torturuje za jego nielojalność.

Ostatni raz spotykamy Mannimarco w czasie ostatniego zadania. Jest on torturowany przez dremory Molag Bala. Możemy go uwolnić lub zostawić na pewną śmierć (wybór nie ma żadnych konsekwencji na dalszą fabułę).

Autor Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Gdzie byłeś podczas Wyłomu Smoka? – autor zbiorowy
  2. Księżyc Nekromanty
  3. Mannimarco, Król Robaków
  4. The Elder Scrolls II: Daggerfall
  5. The Elder Scrolls IV: Oblivion
  6. Księżyc Nekromanty
  7. Arkay Nieprzyjaciel

Zobacz też Edytuj

Nawigacja Edytuj

Bóstwa
Aedra
Auri-El/Alduin/AkatoshDibellaJhunal/JulianosKynareth/KyneLorkhan/Shor/ShezarrMaraMorihausNirniOghmaPhynasterStendarr/StuhnSyrabaneTrinimac/OrkeyXarxesXen/Tsun/ZenitharJephre
Daedryczni książęta
Inne
Anui-ElMagnusNumidiumSithis
Śmiertelnicy
AlessiaAlmalexiaArkayCuhlecainDagoth UrEphenI'ricJodeJoneKieranLamae BeolfagMannimarcoNerevarReman/Reymon EbonarmRajhinSageSaiSotha SilTalosVivec
Nieokreślone
AriusBaan DarDjenDugrodIusJhim SeiMaiMystaraNotorgoPrzeciwnikQ'OlwenRaenRiddle'TharSpringseedStrennerVigrylWilderkingWszechstwórca
Kosmiczne siły
AnuJa-Kha'jayPadomay
Yokudańscy bogowie