FANDOM

Ulondil (Online)

Maormer z gry The Elder Scrolls Online

Maormer (Ald. tropikalni ludzie[1]) znani również jako Morskie elfy[2] – rasa merów zamieszkująca wyspę Pyandonea, położoną daleko na południe od kontynentu Tamriel[3]. Wywodzą się od Aldmerów[4].

Wygląd Edytuj

Mają puste i bezbarwne oczy oraz skórę pozbawioną koloru "jakby ich ciała były zrobione z białej, miękkiej galarety"[5].

Kultura Edytuj

Ich władcą jest Król Orgnum, nieśmiertelny mag, który prócz bycia nieśmiertelnym zdaje się stawać coraz młodszy z biegiem lat[4][3]. Mówi się, że jest on Wężowym Bogiem (ang. Serpent God) Satakala.

Maormerowie praktykują potężną wersję wężowej magii, z pomocą której oswoili węże morskie występujące przy ich wyspie. Używają ich w bitwach oraz jako wierzchowce[3]. Węże morskie chronią też samego Orgnuma[4].

Statki Maormerów mają owadzi wygląd. Ich żagle zrobione są z błon, a kadłub z chityny[5]. W niezbadanych wodach Pyandonei występują wodorosty, zatrzymujące wszelkie łodzie prócz okrętow samych Maormerów[4].

Historia Edytuj

Pyandonea

Wyspa Pyandonea

Początki Edytuj

Wierzono kiedyś, że Maormerowie byli wygnańcami z Wysp Summerset.[3][4] Jednak tłumaczenie gobelinów w Wieży z Białego Złota wyjawiło opowieści o tym, jak Maormerowie prawdopodobnie zostali oddzieleni od swej ojczyzny, Aldmeris. Według legendy, Orgnum był bardzo bogatym Aldmerskim szlachcicem, który z pomocą swych pieniędzy zapoczątkował rebelię. On oraz jego sprzymierzeńcy zostali wygnani w miejsce z dala od Aldmeris, oddzielonego nieprzebytą mgłą. Była to Pyandonea. Było to tak skuteczne, że Orgnum już nigdy więcej nie niepokoił rodaków w Aldmeris.[4]

Pierwsza Era oraz Druga Era Edytuj

Maormerzy byli nieugięci w pragnieniu podbicia Summerset. Niemal nie ma roku w Pierwszej i Drugiej Erze gdy nie siali spustoszenia na Altmerskich wybrzeżach.[6] Każdy z tych ataków był dowodzony przez samego Orgnuma. Mimo dużej liczby ataków i różnych strategii Maormerów, każda z agresji kończyła się niepowodzeniem.[4]

W roku 2E 486 zauważono małą Maormerską flotę przy wybrzeżach Alinoru. Król Hidellith rozkazał swej flocie ruszyć w pościg; Altmerskie okręty popłynęły za Maormerskimi w zasadzkę w samej Pyadonei. Większość floty Alinoru została zniszczona. Do Summerset powrócił jeden okręt.[4]

Drugie Aldmerskie Dominium zawiązało sojusz z Maormerami[7], chociaż Dominium zezwoliło królom Colovii na usuwanie Maormerskich placówek znajdujących się na zachodnich wybrzeżach Tamriel.[6]

Trzecia Era Edytuj

Ostatnie udokumentowane pojawienie się Maormerów odbyło się w Wojnie o Wyspę w roku 3E 110.[4] Zjednoczone siły nieznanego władcy Summerset, Cesarza Antiochusa Septima oraz Zakonu Psijic, zdołały zniszczyć armadę Pyadonei.[8][5] Mówiono, że sztorm wywołany przez Zakon Psijic z Artaeum tak zniszczył flotę króla Orgnuma, że nigdy więcej nie mógł zebrać wystarczających sił, by odważyć się na kolejną bitwę.[4]

Znani Maormerowie Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Pocket Guide to the Empire, First Edition: Wild RegionsImperial Geographical Society, 2E 864
  2. The Elder Scrolls Online
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Pocket Guide to the Empire, First Edition: Wild Regions
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 4,6 4,7 4,8 4,9 Pocket Guide to the Empire, Third Edition: Pyadonea
  5. 5,0 5,1 5,2 Wilcza Królowa księga IV
  6. 6,0 6,1 Pocket Guide to the Empire, Third Edition: Summerset Isles
  7. Pocket Guide to the Empire, First Edition: Aldmeri Dominion
  8. Krótka Historia Cesarstwa, tom I

Nawigacja Edytuj

Rasy
Ludzie AkaviriAl-gemhaAl-haredAtmoranBretonCesarskiGeHorwalliKeptuKetKothringiNedeNordOrmaRedgardYerpest
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGigantGrahlGreat TurtleImgaJaszczurowiecKa Po' TunKhajiitLilmothiitLudzie-ptakiMinotaurSloadTang MoTsaesci
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyHistMagna GeSmokWiła
Pozostałe HarpiaKamalLamiaMedusa
Inne rodzaje istot rozumnych
Nieumarli DraugrDuchLiczWampir