FANDOM

Minotaur (Online)

Minotaur z gry The Elder Scrolls Online

Minotaurzwierzokształtna rasa rozumna spotykana głównie w Cyrodiil[1] lecz można ją też spotkać na terenie całego Tamriel[2]. Dawniej żyły pośród ludzi jako obywatele Pierwszego Cesarstwa, stylistyka uzbrojenia tamtejszego okresu również nawiązywała do sprzymierzenia się Nede z minotaurami. Jednak w późżniejszym okresie Minotaury zostały sklasyfikowane przez Alezjański Zakon jako potwory, obok takich ras jak Ogry czy Gobliny, tym samym wypowaidając im wojnę[3]. Mimo to są zdolne do mowy w tamrielskim choć nieczęsto to robią[4]. Z danych pochodzący z 2E wynika, że Minotaury żyły głównie na terenach Złotego Wybrzeża i terenów Colovii wliczając Falkret[5].

Pochodzenie Edytuj

Podług mitu, pierwszym Minotaurem był Belharza, syn Cesarzowej Alessji oraz jej kochanka, Morihausa, aczkolwiek jest to nad wyraz wątpliwe i uzasadnione tylko nagłym wzrostem populacji Minotaurów w czasie jej panowania i tytułem Człowieka-Byka jaki ten cesarz z nieznanego powodu nosił. Ponadto Minotaury występowały już w znacznych ilościach za czasów jej rebelii i wschodzenia na tron, będąc przy tym jej najlojalniejszymi obrońcami. Same Minotaury do dziś strzegą starożytnych ruin z czasów Pierwszego Cesarstwa, czując przywiązanie do okresu ichniejszej świetności. Dochodzi często przez to do nadinterpretacji niektórych znalezisk z tego okresu, tzw. Kamień Belharzy, jest często interpretowany właśnie jako przedstawienie tego cesarza zmagającego się z wrogami, jednak po bliższej analizie okazuje się że ci wrogowie noszą mundury Cesarstwa Alezjańskiego i reprezentują późniejsze czystki tejże rasy ze strony Porządku Alezjańskiego. Z tego powodu pochodzenie Minotaurów jest nieznane[6] i najprawdopodobniej razem z wieloma innymi rasami zwierzokształtnymi są aborygenami Tamriel[7]. Niektórzy uczeni uważają choć wzmiankę na temat pochodzenia jakiegokolwiek Minotaura za absurd i zwykłą wielokrotnie powtarzaną mitomanię[8].

Nieznane pochodzenie Minotaurów jest tematem pieśni The Minotaur Song[5].

Opis Edytuj

Kultura Minotaurów obecnie różni się znacząco od czasów kiedy byli akceptowanymi członkami społeczeństwa[9], jest dziś klanowa z prymitywnymi praktykami jak walka o samice poprzez krzyżowanie swego poroża[10]. Klanem rządzą najpotężniejsi nazywani Władcami Minotaurów, częsta u nich siwizna może wskazywać na podstarzały wiek[1]. Posiadają wystarczający intelekt by być zdolnym do używania zaawansowanej magii, często tacy osobnicy są mianowani szamanami klanu[5]. Po dziś dzień można zaobserwować jak Minotaury przeprowadzają rytuały w kapliczkach poświęconych bogini Alessi i Morihausowi[11].

Ogólnie traktuje się je dziś jako prymitywnych brutali, choć czasem można ich jeszcze spotkać pośród cywilizowanego społeczeństwa, jednym z takich wyjątków był Galrus Grimhorn, który był czempionem Areny w Wysokiej Skale w 2E 582[5]. Inni przedstawiciele jego rasy nie mają tyle szczęścia najczęściej występując na Arenach Cesarstwa jako zwierzę do zabicia przez gladiatorów ku uciesze gawiedzi[1]. Niektórzy szanują Minotaury i staraj się nie wadzić im gdy nie mogą[11][12], szacunek, który nawet jeszcze w połowie Drugiej Ery był ganiony przez kapłanów Akatosha i Zakonu Godziny[13]. Ludzie od czasu wyparcia Minotaurów ze społeczeństwa, choć i to się zdarzało, Minotaury wspominają szczególnie rasę Keptu, oraz raz zdarzyło im się zawiązać więzy krwi z Pogranicznikami z Colovijskiego obszaru Falkret[14].

Minotaury są silnym i trudnym przeciwnikiem mimo ich fałszywej reputacji niezdarnych brutali[3], potrafią korzystać z wielu rodzajów broni[1][2][5]. Posiadają niezwykle osrty sens węchu, potrafiąc pochwycić zapach człowieka z dużej odległości i tym samym go wytropić[15].

Są często uznawani za ludożerców[15][16], przez co ludzie w Cyrodiil nigdy nie zbaczają z dróg, bojąc się o życie. A jako że wieść niesie iż jabłka są dla nich trujące, podróżni objadają się jabłkami przed i w trakcie podróży[17]. Mimo swej niesławy potwora a nawet dzieciożercy[16], dzieci często posiadają zabawki w kształcie Minotaurów[18].

Zastosowanie w kulturze Edytuj

Powszechną formą dekoracji domów w Cyrodzie jest odrąbana głowa Minotaura[1], jest na nią takie zapotrzebowanie że całe okręty tego ładunku potrafią zawinąć do Cesarskiego portu, często po drodze gnijąc[19]. Ich rogi są wartościowym składnikiem mikstur dla alchemików[1].

Zobacz też Edytuj

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 The Elder Scrolls IV: Oblivion
  2. 2,0 2,1 The Elder Scrolls: Arena
  3. 3,0 3,1 Crafting Motif 39: MinotaurNonus Caprenius, Temporarily Unaffiliated Scholar of Imperial Antiquities
  4. Domihaus the Bloody-Horned
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 The Elder Scrolls Online
  6. On MinotaursNonus Caprenius, Temporarily Unaffiliated Scholar of Imperial Antiquities
  7. Pocket Guide to the Empire, Third Edition: ValenwoodImperial Geographical Society, 3E 432
  8. The Truth of MinotaursTyronius Liore, Scholar of Imperial Antiquities
  9. The Lost Fort Faleria
  10. Dziennik Brenusa AstisaBrenus Astis
  11. 11,0 11,1 Execution Journal, Writ 6: Dathus Ildram Naryu Virian
  12. The Black Dragon's Journal, Part 2The Black Dragon
  13. Knightsgrave: Legend or Legacy – Chanter Wobolan, Cathedral Historian
  14. Meet the Character - Domihaus the Bloody-Horned
  15. 15,0 15,1 Opis z The Elder Scrolls: Arena
  16. 16,0 16,1 A Gold Coast Children's Bestiary
  17. Dialog z Illią Polus
  18. Stuffed Minotaur Toy
  19. Dialog z Aranecarne

Nawigacja Edytuj

Rasy
Ludzie AkaviriAl-gemhaAl-haredAtmoranBretonCesarskiGeGigantHorwalliKeptuKetKothringiNedeNordOrmaRedgardYerpest
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGrahlGreat TurtleImgaJaszczurowiecKa Po' TunKhajiitLilmothiitLudzie-ptakiMinotaurSloadTang MoTsaescinienazwana psia rasanienazwana szczurza rasa
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyHistMagna GeSmokWiła
Pozostałe HarpiaKamalLamiaMedusa
Inne rodzaje istot rozumnych
Nieumarli DraugrDuchLiczWampir