FANDOM

Movart Piquine – legendarny wampir, który został zgładzony w okolicach Morthal. Prawdopodobnie jest to ten sam Movart, którego Smocze Dziecię ma okazję zgładzić w okolicach Morthal, w prowincji Skyrim.

Imię Movart występuje w księdze "Nieśmiertelna krew" napisanej przez Anonima.

Historia Edytuj

Movart Piquine żył w bliżej nieokreślonym czasie. Movart był jednym z najlepszych łowców wampirów. Posiadał spore doświadczenie praktyczne w walce z tymi bestiami. Informacje teoretyczne zbierał od wyżej wymienionego anonimowego autora „Nieśmiertelnej Krwi” poznanego dzięki poleceniu Tissiny Gray, wojowniczki także polującej na wampiry.

Łowca podróżował po prowincjach Tamriel, polując na klany wampirów (wymienione zostają prowincje takie jak Skyrim - klan Volkihar, klany z puszczy Valen, klan z Cyrodiil).

Ostatecznie Movart poniósł klęskę w starciu z wampirami bezimiennego klanu, z prowincji Cyrodiil co zakończyło się dla niego przemianą w wampira.

Planował polowania także na wampirze klany z innych prowincji m.in. z Wysokiej Skały, Hammerfell, Elsweyr, Czarnych Mokradeł, Morrowind i Wysp Summerset.

W grze The Elder Scrolls V: Skyrim Movart znajduje się w prowincji Skyrim jako patriarcha wampirów zarządza własną grupą. Smocze Dziecię udaremnia diaboliczny plan Movarta - przemianę strażników miejskich z Morthalu w wampiry z pomocą wampirzycy Alvy i przemienienie reszty mieszkańców w "bydło" na którym klan Movarta mógłby się żywić.

Wygląd Edytuj

"Gdy spojrzałem na niego po raz pierwszy, pomyślałem, że potrzebuje uzdrowiciela. Był tak blady, że prawie lśnił, i miał twarz, która mogła kiedyś być bardzo przystojna, nim spadły na nią jakieś straszliwe cierpienia. Ciemne kręgi pod jego oczami zdradzały wyczerpanie, ale same oczy były czujne, skupione, niemal szalone.

Prędko zaprzeczył mojej sugestii, że sam był chory, choć chciał rozmawiać ze mną o pewnej szczególnej chorobie."

―"Nieśmiertelna krew", Anonim

Movart przejął zwyczaje wampirów na które polował, sypiając w dzień i będąc aktywnym w nocy. Świetnie widział w ciemnościach.[1]

Ciekawostki Edytuj

  • Mimo, że pochodzenie Movarta Piquine nie zostaje nigdzie sprecyzowane, imię ma bretońskie brzmienie.
  • W grze The Elder Scrolls V: Skyrim, Movarth pojawia się w losowym "gnieździe" wampirów. Dopiero dodatek DLC "Obrońcy Świtu" (The Elder Scrolls V: Dawnguard) określa na stałe miejsce przebywania Movartha.
  • Movarth odradza się co kilka dni po zabiciu. Wraz ze swoim klanem.
  • W Leżu Movartha można znaleźć unikatowe futrzane buty.

Przypisy Edytuj

  1. "Movart Piquine widział w ciemności niemal równie dobrze, jak przy świetle" "Nieśmiertelna Krew", Anonim