FANDOM

Ołtarz Namiry (Skyrim)-0

Ołtarz Namiry z gry The Elder Scrolls V: Skyrim

„Do NAMIRY, której Dzieła trwają na wieczność.”

- 16 akceptowalnych Bluźnierstw[1]

Namira znana też jako Pani Rozkładu[2], Wielka Ciemność[3]daedryczny książę i bogini głodu[4], bólu i biedy[5], kanibalizmu[6], pradawnej ciemności, pająków, robactwa, obrzydliwości, wstrętu i pomiotów mroku[7].

Namira trzyma w pogardzie wszystko godne podziwu i wywyższa wszystko to co wzgardzone, jest patronką żebraków, których sam wygląd i zapach odstręcza[8]. Jest zwierzchniczką kanibali, którzy jedzą martwych, rozkoszując się swym skrzywieniem[6]. Jej wyznawcy czerpią przyjemność z bycia gardzonym przez innych, oraz kochają wszelki brud, mrok i mękę[9]. Najmniej odstającymi od norm społecznych kultystami tego Daedrotha są wszelkiego rodzaju smakosze i obżartuchy, czerpiący radość z jedzenia, próbując uciszyć swój nienasycony głód[4]. Pogranicznicy w swej tradycji oddają każde słabe noworodki jako ofiarę dla Namiry[10].

Jej dniem przyzywania jest Dzień Marukha, 9-ego Drugiego Siewu[11].

Wygląd Edytuj

Namira (Daggerfall)

Namira z gry The Elder Scrolls II: Daggerfall

Namira przyjmuje wiele form, najbardziej bazową jest postać ludzkiej kobiety, prawie że nagiej, gdyby nie wielki kawał czarnej tkaniny oplatającej ją jakby suknia, w jej towarzystwie często też pokazuje się karłowaty pokurczony czarny Daedroth z małymi różkami[11][12].

Pojawia się również w formie obwiniętego w łachmany kulawego żebraka, tak pokrytego brudem i chorobami, że nic nie wskazywałoby na jej pierwotną postać[8].

Pojawia się też w formię wygłodniałego olbrzymiego owada o ludzkiej twarzy, modliszych ramionach i potężnej zbroi z chityny pokrywającą ją całą od czubka głowy[13].

Historia Edytuj

Namira, podobnie jak inne Et'Ada została stworzona przez Anuiela, który powstał z nakładania się dwóch sił Anu i Padomay. Gdy Lorkhan przybył do Aurbis, wysłany przez Sithisa, zaproponował projekt stworzenia świata śmiertelnego. Namira razem z co poniektórymi z pierwotnych duchów, zdecydowała nie uczestniczyć w tym przedsięwzięciu, w efekcie zachowała całość swojej mocy i, podobnie jak inni, którzy wybrali podobnie, stała się Daedrothem[14].

Jedną z opowieści o Namirze jest historia o Cwaniaku, trzynastym dziecku króla Puszczy Valen, co sprawiało, że w spadku nie otrzymał prawie nic. Poszukując sławy i fortuny, napotkał na swej drodze włóczęgę, którego ochronił przed nękającymi go wieśniakami. Postać przedstawiła się jako Namira. Rozpoznał on w niej dzięi swemu wykształceniu księcia Daedr. Podążął za nią przez 33 dnie i noce, każdego dnia błagając o jej nauki, a ostatniego dnia gdy stracił głos i siły, Namira ujawniła, że w ten sposób zakończył swoje szkolenie, a tym samym pobłogosławiła go mocami posiadania szpetnej choroby, budzenia litości i bycia ignorowanym. Z początku oburzony darami, zoastał zapewniony że jego imie będzie zapamiętane w historii jako Książę Żebraków, a dzięki swym mocom nikt nigdy nie zwracał na niego uwagę, przez co posiadł sekrety wszystkich, których spotkał[8].

Daedryczne artefakty Edytuj

Pierścień Namiry Edytuj

Pierścień Namiry (Skyrim)

Pierścień Namiry z gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Odzwierciedlający mroczniejszą część natury, podobnie jak jego pani, Pierścień Namiry, zadaje obrażenia atakującemu równe tym, które zadał on nosicielowi pierścienia[11]. Odbija też część obrażeń, wliczając w to obrażenia magiczne[12]. Jednym z ważniejszym efektów jest jednak zdolność pierścienia do dawania bonusów do kondycji i zdrowia każdemu, kto dokona kanibalistycznego aktu[13].

Między 3E 405, a 417, agent Ostrzy przywołał Namirę, a ta poleciłą mu zabić jednego z najstarszych wampirów Tamriel, który zdołał okiełznać swój głód krwi, nie atakując już okolicznej ludności. Fakt ten bardzo mierził Namirę, dlatego w zamian za wykonanie tego zadania jej wyznawca przekazał bohaterowi Pierścień Namiry[15].

W 3E 433, kapłani Arkay rozpoczęli misję pomocy dla wyznawców Namiry zamieszkujących mroki ayleidzkich ruin Angi. Wyznawcy nie będąc w stanie zdzierżyć światła nie byli w stanie odeprzeć tych dręczycieli, więc Namira poleciła Bohaterowi Kvatch nałożyć na nich zaklęcie tłumiące wszelkie światło, pozwalając kultystom księcia wstrętu zabić kapłanów Arkaya. Za wykonanie tego zadania Namira przekazała Bohaterowi swój Pierścień[16].

W 4E 201, martwi w świątyni Namiry zaczęli masowo zmartwychwstawać, wypędzając stamtąd jej, żywiących się ich ciałami, kanibalistycznych wyznawców. Zmuszeni znaleźć inne źródło pożywienia udali się do Komnat Umarłych w Markarcie, gdzie szybko zostało odkryte że umarli są z czasem znajdywani z poobgryzanymi szczątkami. Kapłan Arkay, Brat Verulus, poprosił Ostatnie Smocze Dziecię by sprawdził co się dzieje wewnątrz. Dovahkiin spotkał tam Eolę, przywódczynię kanibali, która poprosiła go o pomoc w rozprawieniu się z nieumarłymi w świątyni Namiry. Po rozprawieniu się ze zmartwychwstańcami, Eola prosi Dovahkiina by przyprowadził do niej brata Verulusa, by stał się daniem głównym na zbliżającej się uczcie. Po tym gdy Bohater spróbował jego mięsa, stał się czempionem Namiry, uzyskując jej Pierścień[6].

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Pocket Guide to the Empire, First EditionImperial Geographical Society, 2E 864
  2. Dialog z Eolą z gry The Elder Scrolls V: Skyrim
  3. Słowa Ahnissi, Matki Klanu do jej Ulubionej Córki
  4. 4,0 4,1 Dialog z NPC z gry The Elder Scrolls II: Daggerfall
  5. Dialog z Namirą z gry The Elder Scrolls IV: Oblivion
  6. 6,0 6,1 6,2 Zadanie „Powiew śmierci” z gry The Elder Scrolls V: Skyrim
  7. Księga Daedr
  8. 8,0 8,1 8,2 Książę Żebraków
  9. Dialog z Hjolfrodi Chyżą z gry The Elder Scrolls IV: Oblivion
  10. On the Nature of Reachmen – Arthenice Belloq
  11. 11,0 11,1 11,2 The Elder Scrolls II: Daggerfall
  12. 12,0 12,1 The Elder Scrolls IV: Oblivion
  13. 13,0 13,1 The Elder Scrolls V: Skyrim
  14. Monomit
  15. Zadanie „Namira's Quest” z gry The Elder Scrolls II: Daggerfall
  16. Zadanie „Namira” z gry The Elder Scrolls IV: Oblivion

Zobacz też Edytuj

Nawigacja Edytuj

Bóstwa
Aedra
Daedryczni książęta
Inne
Anui-ElMagnusNumidiumSithis
Śmiertelnicy
AlessiaAlmalexiaArkayCuhlecainDagoth UrEphenI'ricJodeJoneKieranLamae BeolfagMannimarcoIndoril NerevarReman/Reymon EbonarmRajhinSageSaiSotha SilTalosVivec
Nieokreślone
Kosmiczne siły
AnuPadomay
Yokudańscy bogowie