Napr. lekkich pancerzy

Treść[edytuj | edytuj kod]

Naprawa lekkich pancerzy

Istnieją dwie klasy lekkich pancerzy, metalowe i niemetalowe. Pancerz szklany, mithrilowy, kolczuga czy zbroja elficka to przykładowe lekkie pancerze metalowe. Być może zdumiewający jest fakt, że szkło zalicza się do metali, ale pozory mylą. To, co nazywamy szkłem, w niczym nie przypomina szyb widywanych w domostwach. Ów zielonkawy materiał jest o wiele mocniejszy i topi się w o wiele wyższej temperaturze.

Niemetalowe pancerze wykonane są albo z futra, albo z wyprawionej skóry. Do ich naprawy bardziej przyda się igła i dratwa niż młot. Aby na nowo pozszywać gruby materiał, niezbędne jest ostre szydło. Dziury trzeba często łatać zapasowym materiałem. Niepisana reguła głosi, że kiedy musisz już załatać łatę, lepiej wyrzuć odzienie i postaraj się o nową zbroję.

Pancerze metalowe też czasem potrzebują łatania. Zwykle można je naprawić młotkiem, zbijając razem rozdarte kawałki. Pancerze elfickie i mithrilowe łatwiej naprawić w wysokiej temperaturze. Kolczuga jest zwykle dostatecznie plastyczna, by nie potrzebować rozgrzewania.

Najtrudniejsza jest naprawa szkła. Uderzanie w nie młotem to ryzykowanie uszkodzenia zbroi. Kiedy to tylko możliwe, staraj się uderzać młotem wzdłuż powierzchni, pod jak najmniejszym kątem. W ekstremalnych przypadkach umieść pancerz w misie z olejem. Ustaw kowadło tak, by naprawiana część zbroi leżała na kowadle, ale tuż pod powierzchnią oleju. Olej absorbuje wibracje pochodzące z ciosów młotem i ryzyko pęknięcia maleje.

... więcej o „Napr. lekkich pancerzy
Napr. lekkich pancerzy +