FANDOM

To jest artykuł z gry, więcej informacji znajduje się w artykule z tradycji świata.
Niedźwiedziołak – stworzenie występujące na Solstheim. Likantrop, hybryda człowieka i niedźwiedzia. Stworzony przez deadrycznego księcia Hircyna.

Wygląd Edytuj

Niedźwiedziołaki, w ludzkiej formie niczym nie różnią się od przeciętnych ludzi. Dopiero po przemianie widać ich prawdziwą naturę. Mają ponad dwa metry wzrostu, masywne ciało, brązowe, lub ciemnobrązowe futro, małe czarne oczy, oraz paszcze pełne ostrych jak brzytwa kłów.

Osobowość Edytuj

Charakter i zachowania danego niedźwiedziołaka zależą bardziej od charakteru osoby. Nie mniej wspólnymi cechami tych bestii są: umiejętność działania za równo pojedynczo jak i w grupie, dzikość, brutalność, krwiożerczość. Wiadomo też, że nie znoszą się z wilkołakami, co może sugerować, iż są wrogo nastawione do innych likantropów.

Historia Edytuj

Niedźwiedziołakami na Solstheim są głównie Skaalowie, którzy swe życie oddali wierze w Hircyna. Zamieszkują oni trudno dostępne części wyspy, takie jak lodowiec, w samym jej centrum, a także pojedyncze jaskinie i niezamieszkałe regiony. Toczą regularne wojny z lokalnymi stadami wilkołaków, i myśliwymi z ludu Skaalów. Polują też na nieostrożnych podróżnych.

Ekwipunek Edytuj

Z ciał niedźwiedziołaków można pozyskać: Septimy, futro niedźwiedzia, Ludzkie mięso, oraz Pazury niedźwiedzia i losowy przedmiot.

Kwestie Edytuj

"Grrrrrrrrr"

Ciekawostki Edytuj

  • Dovahkiin nie może stać się niedźwiedziołakiem.
  • Wszystkie niedźwiedziołaki są agresywne.
  • Jedynym znanym z imienia niedźwiedziołakiem jest Torkild.