FANDOM

Nordowie, powstańcie!

TreśćEdytuj

Nordowie, powstańcie!

pióra
Anonim

Nordowie, powstańcie! Zrzućcie kajdany cesarskiej opresji. Nie uginajcie się pod jarzmem fałszywego cesarza. Bądźcie wierni swej krwi, swej ojczyźnie.

Cesarstwo zabrania nam czcić świętego Talosa. Jak człowiek może odrzucić boga? Jak prawdziwy Nord ze Skyrim może odrzucić boga, który wyszedł z naszej własnej ojczyzny? Potężny Tiber Septim, pierwszy cesarz, zdobywca całego Tamriel, dostąpił boskości, by zasiąść po prawicy Akatosha. Tiber Septim, prawdziwy syn Skyrim, urodzony w krainie śniegu i krwi, wychowany ku chwale naszego ludu, jest teraz Talosem, bogiem siły i honoru. Cesarstwo nie ma prawa zakazywać nam go czcić.

Nasz własny Najwyższy Król Torygg zdradził nas dla Cesarstwa. Przehandlował naszego boga za pokój. Przystał na pakt z Thalmorem podpisany przez cesarza w obcym kraju. Czy wiąże nas taki pakt? Nie! Po tysiąckroć nie.

Nie puszczajcie mimo uszu nauk płynących z historii. Aldmerskie Dominium i jego thalmorscy panowie wywołali wojnę z ludźmi, tak jak elfy ruszyły na wojnę z Ysgramorem i naszym ludem w pradawnych czasach. Lśniące Saarthal doszczętnie spalono i obrócono w gruzy podczas ich zdradzieckiego ataku. Ysgramor i jego synowie zebrali jednak Pięciuset Towarzyszy i stanęli do walki z elfami, wypędzając ich ze Skyrim. W Wielkiej Wojnie toczonej przez naszych ojców elfy ponownie zdradziły ludzi, atakując nas bez powodu. Dominium i Thalmorowi nie można ufać!

Podobnie jak Ysgramor, Ulfric Gromowładny jest prawdziwym bohaterem Skyrim. Jego nazwisko będzie rozbrzmiewać w Sovngardzie przez wiele pokoleń. Tylko on miał odwagę stanąć przed królem Toryggiem i wyzwać go na próbę broni. Thu'um Ulfrica, dar samego Talosa, powaliło zdradzieckiego władcę. Jego śmierć uwolniła nas od cesarskich kajdan i thalmorskich panów, którzy plugawią cesarski tron.

Cesarstwo przysłało swoje legiony, by nami rządziły. Wciągnęło naszych rodaków do walki po swojej stronie. Nastawiło brata przeciwko bratu, ojca przeciwko synowi. Doprowadziło Skyrim do walki z samym sobą w jego imię, za jego sprawę. Nie pozwólmy, by nas podzieliło. Nie pozwólmy, by nas podbiło! Odrzućcie cesarskie prawo, które zabrania czczenia Talosa. Dołączcie do Ulfrica Gromowładnego i jego sprawy!