FANDOM

Ogre (Online)

Ogr z gry The Elder Scrolls Online

Ogrrasa potężnych, głupawych i często agresywnych goblin-ken zamieszkujących Tamriel[1]. Dość często niewolona przez bardziej cywilizowane rasy, co mimo zakazu rozporządzonego w Trzecim Cesarstwie jest wciąż praktykowane[2], sugerując uznawanie ich jako nie lepszych niż zwierzę gospodarcze. Ogry z Wrothgaru razem z orkami i innymi goblin-ken pomogły ufundować pierwsze Orsinium w czasie Pierwszej Ery po tym jak zostali uwolnieni z niewoli dynastii Camoran[1]. Są zdolne do mowy, aczkolwiek nie udokumentowano ich posługiwania się Tamrielicznym[3].

Przypominają masywne szarawe gobliny, o długich ramionach, niemal sięgających ziemi, w co mroźniejszych klimatach, jak we Wrothgarze, niektóre odmiany ogrów posiadają szarawo-białawe futro porastające niemal całe ich ciało[4]. Ich szarawe ciało było elementem spekulacji jako iż służą do maskowania na tle nieba, jednak dana hipoteza jest uznawana za mało prawdopodobną przez uczonych[5]. Najczęściej nie noszą za wiele ubrań, ograniczając się głównie do osłaniania krocza[2], jednak zdarza się że noszą futrzane i skórzane naramienniki[4][6]. Niektóre są uzbrojone w kościane pazury doczepione ich do ramion[3].

Ogry podobnie jak inne goblin-ken czczą daedrycznego księcia Malacatha, który w potrzebie pomaga im jak może, najczęściej uwalniając je z niewoli[2]. Ponoć posiadają prymitywną kulturę, tworząc nietrwałe dekoracyjne kupy kości wokół ich miejsc zamieszkania, jak wiele innych ras Tamriel są zdolne do praktykowania magii, najczęściej magii mrozu[4], nawet ich magia przywracania jest oparta na magii mrozu, zamrażając ranę czy nawet złamanie, magicznie gojąc wszelkie obrażenia, jest to porównywalnie do zwykłej magii przywracania bardziej bolesne[3]. Mimo tych zdolności są wciąż uznawane za nieinteligentne stworzenia, a badacze przyrównują ich posługiwanie się magią do tak trywialnych spraw jak gdyby pająk tkający sieć mógłby być uznany za praktykującego magię[7]. Mimo tego Szalony Urkazbur, dość znany ogrzy mag zdołał osiągnąć taką perfekcję w magii mrozu, iż był on w stanie robić żywe kopie samego siebie wykonane z lodu[3][8].
Drzewo genealogiczne rodziny Doran (Oblivion)

Drzewo genealogiczne Cesarsko-Ogrzej rodziny Doran

Ponadto ogry są zdolne do korzystania z narzędzi, rozpalania ognia i używania naczyń do jedzenia, choć są to talerze wykonane z tarczy zabranej jakiejś innej rasie. Uprawiają również swój własny rodzaj muzyki, granej na instrumentach wykonanych z ludzkich kości. Są zdolni do udomowienia zwierząt, hodując niedźwiedzie i traktując je jak ludzie traktują psy, często polując lub nawet się z nimi bawiąc[9].

Jirolin Doran, mieszkaniec Chorrol, najwyraźniej jest mieszanego pochodzenia cesarsko-ogrzego. Sugeruje to przedstawienie jego genealogii oprawione na jego ścianie, zapisy są niewidoczne, lecz sylwetki ogra i człowieka są łatwe do spostrzeżenia. Sugeruje to że ludzie mogą krzyżować się z ogrami, i przypuszczalnie z resztą goblin-ken[2].

Ciekawostki Edytuj

  • On the Beauty of Ogres jest próbą nieznanego poety opisania ogrów jako piękne stworzenia, jednak zrezygnowany niezdolnością dokonania takiego czynu sprowadza go do chęci zabicia jednego.

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Pocket Guide to the Empire, First Edition: Wild RegionsImperial Geographical Society, 2E 864
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 The Elder Scrolls IV: Oblivion
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 The Ice Elder of the Ogres
  4. 4,0 4,1 4,2 The Elder Scrolls Online
  5. Ogres: A Summary – Cirantille
  6. The Elder Scrolls: Legends
  7. The Ogres of Wrothgar: A Continuing Treatise Cirantille
  8. Mad Urkazbur's Ice-Effigy
  9. Serpent Hollow Observations

Nawigacja Edytuj

Rasy
Ludzie AkaviriAl-gemhaAl-haredAtmoranBretonCesarskiGeGigantHorwalliKeptuKetKothringiNedeNordOrmaRedgardYerpest
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGrahlGreat TurtleImgaJaszczurowiecKa Po' TunKhajiitLilmothiitLudzie-ptakiMinotaurSloadTang MoTsaescinienazwana psia rasanienazwana szczurza rasa
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyHistMagna GeSmokWiła
Pozostałe HarpiaKamalLamiaMedusa
Inne rodzaje istot rozumnych
Nieumarli DraugrDuchLiczWampir