FANDOM

Paarthurnax – smok i przywódca zakonu Siwobrodych, przebywający na szczycie Gardła Świata. Deuteragonista wątku głównego, który zależnie od wyboru postaci gracza może przed jego zakończeniem na krótko stać się antagonistą i zostać przez niego zabitym, lub dotrwać do końca wątku przy życiu.

Zadania Edytuj

Wątek główny The Elder Scrolls V: Skyrim Edytuj

Gardło Świata Edytuj

Ostatnie Smocze Dziecię zostaje wysłane przez Siwobrodych na gardło świata by dowiedzieć się więcej o Smokogrzmocie, od ich przywódcy, na szczycie objawia się mu Paarthurnax i obwieszcza że nim jest. Uczy go pierwszego słowa Ognistego Oddechu i obwieszcza że nie zna Smokogrzmotu, a osoby które go znały zmarły wieki temu. By ich podpatrzeć potrzebny by był Prastary Zwój.

Dialog Edytuj

Paarthurnax: Drem. Yol Lok. Witaj, wunduniik. Jestem Paarthurnax. Kim jesteś? Co przywiodło cię do strunmah... mej góry?

PC: Zaskoczyło mnie to, że jesteś smokiem.
Paarthurnax: [potrzebny dialog]
PC: Jesteś mistrzem Siwobrodych?
Paarthurnax: Widzą we mnie swego mistrza. Wuth. Onik. Starego i mądrego. To prawda, jestem wiekowy...
PC: Chyba już wiesz, kim jestem.
Paarthurnax: [potrzebny dialog]
PC: [potrzebny dialog]
Paarthurnax: [potrzebny dialog]

Paarthurnax: Powiedz mi, dlaczego tu przybywasz, volaan? Dlaczego zakłócasz mą medytację?

PC: Muszę poznać Krzyk Smokogrzmotu. Nauczysz mnie tego?
Paarthurnax: Drem. Cierpliwości. Istnieje obyczaj, któremu musi stać się zadość, gdy dovowie spotykają się po raz pierwszy.

Po wyjściu z dialogu zacznie mówić: Wedle tradycji starsi mają pierwszeństwo przemawiania. Usłysz moje Thu'um! Poczuj je w kościach. Sprostaj mu, jeśliś Dovahkiinem. (zieje ogniem) Yol…Toor…Szul!

Po czym odpowie jedno z trzech: Po cóż mnie szukać jak nie dla tinvaak?, [potrzebny dialog], [potrzebny dialog].

Po podejściu do ściany i nauczenia się pierwszego słowa mocy Ognistego Oddechu zacznie on: Podarunek, Dovahkiinie. Yol. Zrozum ogień, jak czynią to dovowie. i przekaże postaci smoczą duszę mówiąc: Najpierw stosowne zapoznanie. Zin Heyv. Sprawdź swe Thu'um w starciu z moim, Dovahkiinie! , a następnie jednym z trzech: Pokaż mi teraz na co cię stać. Przywitaj mnie nie jak Argonianin/elf/khajiit/śmiertelnik/ork, lecz jak dova!, [potrzebny dialog], [potrzebny dialog].
Rozbuduj sekcje
Ta sekcja artykułu wymaga rozbudowy.

Pradawna wiedza Edytuj

Zguba Alduina Edytuj

Dovahkiin przynosi mu zwój, z którego pomocą Paarturnax instruuje go jak otworzyć portal w przeszłość z wyrwy w czasie na Gardle Świata. Po otwarciu go Dovahkiin poznaje Smokogrzmot obserwując jak używają go dawni bohaterowie. Gdy wraca pojawia się Alduin, a Paarthurnax dopinguje Smoczemu Dziecięciu w jego walce z nim

Upadły Edytuj

Paarthurnax, gdy uciekł Alduin, przekazuje że udał się on do Sovngardu by odzyskać siły.

Paarthurnax (Opcjonalne) Edytuj

Po rozmowie z Esbernem w trakcie trwania zadania „Upadły” rozkaże on Dovahkiinowi zabić Paarthurnaxa, za jego zbrodnie przeciw ludzkości. Zadanie może być wykonane tylko w trakcie powyższego zadania

Zabójca Smoków Edytuj

Jeśli nie zabity w poprzednim zadaniu, Paarthurnax rozmówi się z Dovahkiinem na gardłu świata, gdy ten się tam pojawi po pokonaniu Alduina, o tym, że teraz on będzie przewodzić Smokom.

Ciekawostki Edytuj

  • Jego imię w Dovah-Zul tłumaczone jest jako Władca Okrutnych Ambicji
  • Czasami Sissel z Rorikstead może powiedzieć „Miałam sen, w którym był dobry smok. Był stary i szary, ale nie był straszny”.
  • Posiada również unikatowy ryk.
  • Posiada unikalny model smoka w stanie rozpadu, który może sugerować, jakoby wynikał ze starości, był chory, niedawno w walce, czy cokolwiek co przyczyniłoby się do takiego stanu jego ciała. Gra nie podaje powodu takiego wyglądu, a choć w grze pojawia się informacja, że smoki są nieśmiertelne i stworzone wszystkie w tym samym momencie, przez brak konsekwencji w budowaniu świata The Elder Scrolls V: Skyrim nie można uznać, że nie chciano przedstawić go wbrew logice gry jako starszego.

Galeria Edytuj