FANDOM

Próby św. Alesji

Treść Edytuj

Próby św. Alessji

[z "Prób św. Alessji"]

W dawnych czasach Akatosh zawarł przymierze z Alessją. Zebrał splątane pasma Otchłani, i związał je krwawymi ścięgnami swego Serca, i dał je Alessji, mówiąc: "Oto mój dowód na to, że dopóki staje twej krwi i przysięgi, tako i moich będę dotrzymywać. Dowodem będzie Amulet Królów, a między nami zostanie zawarte przymierze, jak ja jestem Królem Duchów, a ty Królową Śmiertelnych. Jako ty świadczysz za wszystkie śmiertelne istoty, tako i ja świadczę za nieśmiertelne duchy."

Akatosh, wydarłszy ze swej piersi płonącą garść swej krwi serdecznej, wręczył ją Alessji, mówiąc: "To także będzie dla ciebie dowodem naszej połączonej krwi i świadectwa wiary. Tak długo, jak ty lub dziedzic z krwi twojej nosić będzie Amulet Królów, smoczy ogień będzie płonąć wiecznym ogniem, głosząc ludziom i bogom naszą wierność. Dopóki płoną Smocze Ognie, tobie, i następnym pokoleniom, przyrzekam, że ma krew serdeczna zamknie bramy Otchłani.

Póki Krew Smoka płynie w jego władcach, potęga Cesarstwa trwać będzie nieprzerwanie. Lecz jeśli zgasną Smocze Ognie, a żaden z potomków naszej połączonej krwi nie założy Amuletu Królów, Cesarstwo pogrąży się w ciemnościach, a demoniczni władcy chaosu zapanują nad światem."

-- z liturgii Ponownego Rozpalenia Smoczych Ogni